BRATISLAVA. Keď na hlavnej stanici v Mníchove vystúpite z vlaku, prvý fanshop nájdete po sto metroch. Podľa prieskumov pozná značku Bayernu Mníchov až 98 percent Nemcov. Vrátane prisťahovalcov.
Polovici je sympatická, druhá ho neznáša. Z obchodného hľadiska je to ideálny stav. Pred dvadsiatimi rokmi priniesol predaj suvenírov milión eur, dnes je to štyridsaťkrát viac.
Mia san mia. Z bavorčiny preložené: „My sme my.“ V tomto hesle Bayernu je obsiahnutá dôvera vo vlastné sily, sebavedomie a niekedy aj povestná arogancia. Jeho hráči kazia minimálne a majú v Lige majstrov zo všetkých tímov najvyššiu úspešnosť prihrávok. Deväťdesiatdva percent.
Bayern je známou futbalovou značkou.
Ráta sa iba titul
Bayern takmer isto v bundeslige obháji titul a tiež v Lige šampiónov je preňho úspechom iba prvé miesto. „To však chcú všade. V Barcelone, Madride, rovnako ako v Mníchove. Chcem to tiež a uvedomujem si, že je mojou úlohou získať všetky tri primáty. Ak by to však nevyšlo, musím s tým vedieť žiť. Hlavné je, aby som vedel, že som pre to urobil všetko,“ cituje bild.de trénera futbalistov Bayernu Pepa Guardiolu.
V prvom semifinále však hrá v stredu (o 20.45) na pôde Atlética Madrid, ktoré vo štvrťfinále vyradilo najväčšieho favorita z Barcelony. Guardiola čelil Atléticu viackrát ešte ako tréner FC Barcelona (2008 – 2012).
Mníchovčanov priviedol zakaždým medzi najlepšiu štvoricu Ligy majstrov, pred finále ho však vždy zastavil klub zo Španielska.
Velebí Simeoneho