• Futbal
  • Hokej
  • Tenis
  • Basketbal
  • Cyklistika
  • Moto
  • Ďalšie športy
  • Foto
  • Výsledky
  • Agentúry
  • Hej, Slovensko nie je oficiálnou hymnou majstrovstiev

    Vydané 17. 3. 2011 o 18:00 Autor: Oliver Rehák, Jozef Kotris

    Najskôr sa vzrušene debatovalo o maskotovi hokejových majstrovstiev sveta, teraz Slovensko žije ich hymnou.

    Speváčka Kristína naspievala oficiálnu hymnu šampionátu.
    Foto: TASR

    Najskôr sa vzrušene debatovalo o maskotovi hokejových majstrovstiev sveta, teraz Slovensko žije ich hymnou.

    BRATISLAVA. Začalo sa to na internete. Presnejšie, na Facebooku, kde sa objavil odkaz na stránku s názvom Exkluzívne! Hymna MS 2011. Kto označil, že sa mu páči, mohol si vypočuť pesničku Hej, Slovensko.

    „Praskanie ľadu ti znamenie dá/ na našom Slovensku hokej sa hrá,“ rapuje v nej speváčka Kristína.

    Text a prevedenie skladby Hej, Slovensko vyvolali vášnivé reakcie. Na Facebooku vznikla protestná petícia, ktorú zatiaľ podpísalo vyše 55-tisíc ľudí.

    Kristínin skladateľ a manažér Martin Kavulič však tvrdí, že ide o inú skladbu: „Pravdou je, že som napísal oficiálnu hymnu k majstrovstvám, ale nie je to tá, ktorá koluje po internete.“

    Vo štvrtok sa na webe objavila ďalšia verzia. Po technickej stránke znie profesionálnejšie a obsahuje anglický text s názvom Life Is A Game. Melodicky dosť pripomína vlaňajší hit speváčky Horehronie a už neobsahuje jej pokusy o rap.

    Či ide o oficiálnu podobu hymny, organizátori odmietli prezradiť. Tú chcú totiž predstaviť v piatkovom vysielaní mediálneho partnera, ktorým je Fun rádio.

    „Chcela by som upozorniť všetkých, že od verzií kolujúcich po internete sa dištancujeme. Oficiálnu hymnu predstavíme v piatok ráno,“ povedala riaditeľka pre komunikáciu organizačného výboru MS 2011 Michaela Grendelová.

    Tá pre SME iba potvrdila, že na naspievanie hymny bola oslovená Kristína: „Je to jedna z najtalentovanejších mladých slovenských speváčok súčasnosti. Má za sebou prvý veľký rádiový hit Horehronie a podľa interných rádiových prieskumov poslucháči rádií veľmi pozitívne reagujú na jej tvorbu. Veríme, že hymna bude mať veľký úspech.“

    Mediálnym partnerom hokejových majstrovstiev malo byť pôvodne rádio Expres. To už malo pripravenú vlastnú pesničku od hiphopovej skupiny A.M.O. s názvom Za náš tím. Keď organizátori nakoniec uprednostnili konkurenciu, Expres začal skladbu propagovať ako svoju „fanúšikovskú“ hymnu.

    Súvisiace články:

    Ďalšie novinky

    Spoplatnený obsahŠéf Košíc: Ani iné kluby na to nemajú a v lige zostávajú

    Prezident košického klubu tvrdí, že o futbal v meste nemajú sponzori záujem.

    AS Rím si zahrá v Lige majstrov, v derby zdolal Lazio

    O víťazstve AS rozhodol päť minút pred koncom presnou hlavičkou Mapou Yanga-Mbiwa.

    Hlavné správy

    Z DOMOVA

    Spoplatnený obsahArabská televízia Al-­Džazíra nakrúca v Moldave

    Tábory pre utečencov môžu byť vhodnejšie na život ako osada na Slovensku, hovoria dokumentaristi.

    KOMENTÁR MÁRIUSA KOPCSAYA

    Spoplatnený obsahFicove balíčky a schránky

    Štát prostredníctvom balíčkov jedným dáva, iným berie. Je to však najmä investícia do volieb.

    Z DOMOVA

    Spoplatnený obsahLesy na Záhorí požierajú premnožené chrústy

    Škody, ktoré chrobák v lesoch spôsobil, zatiaľ nemožno vyčísliť.

    Z DOMOVA

    Spoplatnený obsahFico si kupuje voličov, druhý balíček môže zabrať

    Smer opúšťali chudobní a dôchodcovia. Fico stavil v kampani na overenú taktiku.