• Futbal
  • Hokej
  • Tenis
  • Basketbal
  • Cyklistika
  • Moto
  • Ďalšie športy
  • Foto
  • Výsledky
  • Agentúry
  • Hej, Slovensko nie je oficiálnou hymnou majstrovstiev

    Vydané 17. 3. 2011 o 18:00 Autor: Oliver Rehák, Jozef Kotris

    Najskôr sa vzrušene debatovalo o maskotovi hokejových majstrovstiev sveta, teraz Slovensko žije ich hymnou.

    Speváčka Kristína naspievala oficiálnu hymnu šampionátu.
    Foto: TASR

    Najskôr sa vzrušene debatovalo o maskotovi hokejových majstrovstiev sveta, teraz Slovensko žije ich hymnou.

    BRATISLAVA. Začalo sa to na internete. Presnejšie, na Facebooku, kde sa objavil odkaz na stránku s názvom Exkluzívne! Hymna MS 2011. Kto označil, že sa mu páči, mohol si vypočuť pesničku Hej, Slovensko.

    „Praskanie ľadu ti znamenie dá/ na našom Slovensku hokej sa hrá,“ rapuje v nej speváčka Kristína.

    Text a prevedenie skladby Hej, Slovensko vyvolali vášnivé reakcie. Na Facebooku vznikla protestná petícia, ktorú zatiaľ podpísalo vyše 55-tisíc ľudí.

    Kristínin skladateľ a manažér Martin Kavulič však tvrdí, že ide o inú skladbu: „Pravdou je, že som napísal oficiálnu hymnu k majstrovstvám, ale nie je to tá, ktorá koluje po internete.“

    Vo štvrtok sa na webe objavila ďalšia verzia. Po technickej stránke znie profesionálnejšie a obsahuje anglický text s názvom Life Is A Game. Melodicky dosť pripomína vlaňajší hit speváčky Horehronie a už neobsahuje jej pokusy o rap.

    Či ide o oficiálnu podobu hymny, organizátori odmietli prezradiť. Tú chcú totiž predstaviť v piatkovom vysielaní mediálneho partnera, ktorým je Fun rádio.

    „Chcela by som upozorniť všetkých, že od verzií kolujúcich po internete sa dištancujeme. Oficiálnu hymnu predstavíme v piatok ráno,“ povedala riaditeľka pre komunikáciu organizačného výboru MS 2011 Michaela Grendelová.

    Tá pre SME iba potvrdila, že na naspievanie hymny bola oslovená Kristína: „Je to jedna z najtalentovanejších mladých slovenských speváčok súčasnosti. Má za sebou prvý veľký rádiový hit Horehronie a podľa interných rádiových prieskumov poslucháči rádií veľmi pozitívne reagujú na jej tvorbu. Veríme, že hymna bude mať veľký úspech.“

    Mediálnym partnerom hokejových majstrovstiev malo byť pôvodne rádio Expres. To už malo pripravenú vlastnú pesničku od hiphopovej skupiny A.M.O. s názvom Za náš tím. Keď organizátori nakoniec uprednostnili konkurenciu, Expres začal skladbu propagovať ako svoju „fanúšikovskú“ hymnu.

    Súvisiace články:

    Ďalšie novinky

    Spoplatnený obsahReal Madrid čelí tímu, ktorý podporuje pápež

    Vo finále majstrovstiev sveta klubov vo futbale sa v sobotu 20. decembra stretne Real Madrid s argentínskym San Lorenzom.

    Spoplatnený obsahReklamy na dresoch? NHL chce zvýšiť príjmy

    Hokejová NHL zvažuje zaviesť reklamy aj na dresoch jednotlivých tímov. Vďaka tomu by zarobila 120 miliónov dolárov ročne. Čaká však na kolegov z iných športov.

    Hlavné správy

    AKTUALIZOVANÉ 20:20

    Barack Obama: Na útok Severnej Kórey odpovieme a odpovieme primerane

    Americká FBI potvrdila prvé dohady. Za útokom na filmovú spoločnosť Sony Pictures má byť Severná Kórea.

    BYSTRICA.SME.SK

    Spoplatnený obsahKotleba: Zamestnanci mi posielajú dary, nemám dôvod ich odmietnuť

    Župan Banskobystrického samosprávneho kraja prišiel o 170-tisíc na právne služby, rozpočet mu škrtli poslanci.

    KOMENTARE.SME.SK

    Cynická obluda: Staré vykopávky

    Vykopávky je najlepšie garážovať. Lacné vtipy na úrovni ich autora.

    KOMENTARE.SME.SK

    Spoplatnený obsah2014: Rok, keď Slovensko prišlo o dôveryhodnosť

    Robert Fico počas tohto roka demontoval 20-ročný zahraničnopolitický konsenzus.