BRATISLAVA. Keď vznikla Liga majstrov, komercionalizácia futbalu sa dostala na hranu zlomu.
Televízne spoločnosti začali platiť horibilné sumy za prenosy, ktorými bavia milióny ľudí, a usporiadateľská spoločnosť UEFA čoraz viac bohatne.
To, že ju niekedy vyhrá náš klub, je v rovine sci-fi. Žiadny Slovák sa nikdy nedostal ani do finále. Podmanivá hymna súťaže vyvoláva u hráčov zimomriavky. Bojujú v nej najbohatší, najlepší a najslávnejší.
Klubom 1,2 miliardy eur
Jej šéfovia neustále zvyšujú prémie pre účastníkov a víťaza. Kluby v nej bohatnú. Naopak, keď tam chýbajú, strácajú prestíž a často aj sponzorov.
Liga majstrov je najlukratívnejšia klubová súťaž sveta, v utorok štartuje jej nový ročník.
Jej príjmy sa za posledných desať rokov zvýšili asi dvojnásobne. Prežije každú krízu.