Sagan: Nie som v ideálnej forme. Ewan vyhráva, lebo je momentálne najlepší

Slovenský cyklista bojoval v tretej etape pretekov Tour Down Under v Austrálii o víťazstvo. Skončil druhý.

VICTOR HARBOR. Slovenský cyklista Peter Sagan v tretej etape pretekov Tour Down Under bojoval o víťazstvo. Napokon skončil druhý.

Líder tímu Bora-Hansgrohe Sagan v záverečnom finiši o viac než dĺžku bicykla podľahol Austrálčanovi Calebovi Ewanovi z tímu Orica-Scott. Tretí skončil Talian Niccolo Bonifazio (Bahrain-Merida).

"Po stredajšom horskom úseku to bolo náročné, trištvrte etapy som sa dával dokopy. Nepomohlo tiež, že sme na konci museli doháňať silný únik. Potom sa už išlo výlučne na plný plyn," povedal jazdec tímu Orica-Scott pre agentúru AP.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dvojnásobný majster sveta ako tímový hráč. Sagan opäť pomáhal kolegovi

Ewan ovládol už druhú etapu v tomto roku. Predtým sa z víťazného šprintu tešil v prvej. Na čele pretekov zostal Austrálčan Richie Porte (BMC Racing) s náskokom dvadsiatich sekúnd pred Španielom Gorkom Izagirrem (Movistar).

Nie je v ideálnej forme

"Moje nohy nie sú zlé, ale nie som v ideálnej forme. Výsledok ma potešil. Sezóna je dlhá a stále máme dosť času na zlepšenie sa. Treba myslieť pozitívne," skonštatoval Peter Sagan na webe Tour Down Under.

"Ewan celú zimu strávil prípravou v teplom počasí v austrálskych podmienkach, zatiaľ čo viacerí sme boli v Európe. Doma má o motiváciu postarané. Víťazí, lebo je momentálne najlepší," hovoril dvojnásobný majster sveta.

Jeho prvým vrcholom budú klasiky v marci a v apríli.

Približne tri kilometre pred cieľom sa Sagan vyhol pádu, v ktorom zostali viacerí cyklisti. "Bolo to v rýchlosti a veľmi nebezpečné. Mali sme šťastie, že nik z nášho tímu tam nebol. Verím, že zapletení do pádu budú v poriadku," podotkol Sagan.

Vrátil sa tam po siedmich rokoch

Preteky Tour Down Under sú vstupným podujatím nového ročníka prestížnej série UCI WorldTour, v ktorej celkové prvenstvo obhajuje Peter Sagan.

Dvojnásobný majster sveta sa na preteky vrátil po siedmich rokoch. V sezóne 2010 si tam celkovým 29. miestom pootvoril dvere do veľkej cyklistiky.

Sagan sa v poslednom kilometri neustále posúval dopredu a bolo zrejmé, že pôjde na etapový triumf. Po výjazde z poslednej zákruty do cieľovej rovinky už bol na konci prvej desiatky a neskôr sa šikovne prešmykol popri bariére, aby sa zapojil do boja o víťazstvo. Domáci Ewan však mal lepšiu východiskovú pozíciu a pomerne jasne zvíťazil. V súboji o druhé miesto Sagan tesne zdolal Bonifazia.

Medzi šprintérmi je najľahší

Ewan má len 22 rokov, no medzi profesionálmi už vybojoval osemnásť víťazstiev. Najcennejšie je určite to zo španielskej Vuelty spred dvoch rokov.

Austrálčan je na šprintéra až nezvykle ľahký. Váži len čosi vyše šesťdesiat kilogramov, kým úspešní šprintéri ako Greipel alebo Kittel majú o dvadsať kíl viac. Aj Sagan je od Ewana v inej váhovej kategórii s hmotnosťou 74 kilogramov.

"Keď som bol mladý, skôr som chcel byť vrchárom, ale postupne, ako sa rozvíjali moje svalové vlákna, som zistil, že som rýchly," opisuje.

V šprinte sa presadzuje až nezvyčajne nízkou pozíciou. Hlavu má prakticky pár centimetrov od predného kolesa, keď šprintuje v plnej rýchlosti.

"Začínam viac vzpriamený, ale ako získavam rýchlosť, tak sa snažím byť čo najnižšie," vraví Ewan. Nie je to žiadne tajomstvo. Čím je čelná plocha nižšia, tým rýchlejšie môže pretekár ísť. Podľa vedeckých štúdií, ak znížite svoju plochu o desať percent, tak pri trnásťsekundovom šprinte môžete získať až trojmetrový náskok. A to už je rozdiel, ktorým sa dajú vyhrávať veľké súťaže.

Lenže táto pozícia má aj svoje riziká. So sklonenou hlavou nemáte bicykel dokonale pod kontrolou, ak bojujete o pozíciu so súpermi, môže dôjsť k pádu.

Ewan však nemá obavy. "Ak sú súperi na vašej úrovni, je to riskantné, no ja šprintujem takto, až keď som viac vpredu. Ak sa vtedy dostanete do kontaktu so súperom, môže to skončiť veľmi zle," vravel pre cyclingtips.

"Dnes je v pelotóne veľa vynikajúcich šprintérov. A ak chcete uspieť, potrebujete každú drobnú výhodu na svojej strane. A byť v aerodynamickej pozícii je veľký benefit."

Sagana vo štvrtok zdolal len Caleb Ewan.

Tour Down Under 2017 - 3. etapa:

Glenelg - Victor Harbor (144 km)

1.Caleb EwanAustráliaOrica-Scott3:24:45 h
2.Peter SaganSRBora-Hansgrohe
3.Niccolo BonifazioTalianskoBahrain-Merida
4.Danny van PoppelHolandskoTeam Sky
5.Edward TheunsBelgickoTrek-Segafredo
6.Nikias ArndtNemeckoTeam Sunwebvšetci čas víťaza
57.Michael KolářSRBora-Hansgrohe+ 8 s
68.Martin VelitsSRQuick-Step Floors+ 12 s

Poradie po 3. etape:

1.Richie PorteAustráliaBMC Racing10:34:59 h
2.Gorka IzagirreŠpanielskoMovistar+ 20 s
3.Esteban ChavesKolumbiaOrica-Scott+ 22 s
4.Jay McCarthyAustráliaBora-Hansgrohe+ 24 s
5.Nathan HaasAustráliaDimension Data+ 27 s
6.Rohan DennisAustráliaBMC Racing+ 29 s
67.Peter SaganSRBora-Hansgrohe+ 3:46 min
83.Martin VelitsSRQuick-Step Floors+ 5:55 min
106.Michael KolářSRBora-Hansgrohe+ 11:30 min

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 371
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 230
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 606
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 186
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 557
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 404
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 331
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 085
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 003

Téma: Cyklistika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peter Sagan, Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Marianna Ďurianová bude moderovať šport na RTVS

Rezník má zámer vybudovať tretí televízny okruh zameraný predovšetkým na šport.

V Trenčíne nepotrebujú cudzincov. Aj preto na Slovensku dominujú

Z baráže až na vrchol. Štyri dôvody, prečo je Trenčín úspešný.

Neapol v Taliansku dominuje, ale v Európe trpí

Neapol musí vyhrať oba posledné zápasy Ligy majstrov, aby si uchoval šancu na postup.