24 hodín Le Mans opäť ovládlo Porsche, slovenský tím prišiel do cieľa

Tím ARC Bratislava od začiatku trápili technické problémy, napokon v celkovom hodnotí obsadil 46. miesto.

Víťazi tohtoročnej 24-hodinovky v Le Mans - zľava Novozélanďan Brendon Hartley, jeho krajan Earl Bamber a Nemec Timo Bernhard.(Zdroj: TASR/AP)

LE MANS. Jubilejný 85. ročník najslávnejších vytrvalostných motoristických pretekov sveta 24 hodín Le Mans ovládlo Porsche - tretíkrát po sebe.

Celkovo sa mu to podarilo devätnásty raz.

Posádka s číslom 2 Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley s modelom 919 Hybrid absolvovala 367 kôl a zvíťazila v kráľovskej kategórii LMP1.

Nemecko-novozélandské zoskupenie hodinu pred uplynutím časového limitu predstihlo dovtedajšieho lídra - trio Che-pin Tung, Thomas Laurent a Oliver Jarvis na vozidle LMP2 Oreca 07 - Gibson z tímu Jackie Chan DC Racing.

Ešte štyri hodiny pred koncom viedlo s pohodlným náskokom Porsche č. 1, ale potom stratilo výkon a preteky nedokončilo.

Toyota opäť zlyhala

Toyote šťastie opäť neprialo, keď technické problémy odstavili prakticky všetky tri prototypy TS050 - Hybrid. Najprv zlyhala spojka dovtedy vedúcej Toyote č. 7.

Vzápätí sa deviatka dostala do kolízie s ďalším vozidlom, praskla jej pneumatika a následne jej zlyhala pohonná jednotka.

Tretie vozidlo japonskej automobilky s číslom 8 sa s technickými patáliami borilo prakticky od začiatku, napokon ale dokončilo preteky a obsadilo celkovú 9. priečku.

Najpočetnejšiu kategóriu LMP2 opanovala posádka Tung, Laurent, Jarvis, ktorá absolvovala 366 kôl a v absolútnom hodnotení obsadila druhé miesto.

Trio Nelson Piquet, David Heinemeier Hansson a Mathias Beche s modelom Oreca 07 - Gibson z tímu Vaillante Rebellion zaostalo o dve kolá.

Celkovo skončilo na tretej priečke.

Tím ARC Bratislava dokončil

Medzi LMP2 sa predstavil aj prvý slovenský tím v Le Mans ARC Bratislava. Jazdcov Miroslava Konôpku, Holanďana Rika Breukersa a Lotyša Konstantinsa Calka od začiatku trápili technické problémy na ich Ligieri JSP217 - Gibson.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Mal technické problémy. Tím ARC Bratislava bol po štvrtine 24 hodín Le Mans posledný

Napokon sa s nimi dokázali vysporiadať a preteky dokončili v celkovom hodnotení na 46. mieste, keď odjazdili 313 kôl. V rámci LMP2 obsadili 20. priečku.

Medzi profesionálnymi posádkami automobilov špecifikácie GTE s 339 kolami uspeli Darren Turner, Jonathan Adam a Daniel Serra na Aston Martin VANTAGE.

O triumfe rozhodli až v záverečnom kole, keď sa dostali pred tím Corvette Racing. Ten napokon skončil tretí za stajňou Ford Chip Ganassi Team UK.

V kategórii GTE Am, v ktorej sa profesionáli striedajú s amatérmi, triumfoval tím JMW Motorsport s jazdcami Robertom Smithom, Willom Stevensom a Driesom Vanthoorom na Ferrari 488 GTE.

24 hodín Le Mans 2017:

LMP1:

1.Porsche 919 HybridTimo Bernhard (Nemecko), Earl Bamber a Brendon Hartley (obaja Nový Zéland)367 kôl
2.Toyota TS050 - HybridSébastien Buemi (Švajčiarsko), Anthony Davidson (Veľká Británia), Kazuki Nakadžima (Japonsko)+ 9 kôl

LMP2:

1.Oreca 07 - GibsonChe-pin Tung (Čína), Thomas Laurent (Francúzsko), Oliver Jarvis (Veľká Británia)366 kôl
2.Oreca 07 - GibsonNelson Piquet (Brazília), David Heinemeier Hansson (Dánsko), Mathias Beche (Švajčiarsko)+ 2 kolá
20.Ligier JSP217 - GibsonMiroslav Konôpka (SR), Rik Breukers (Holandsko), Konstantins Calko (Lotyšsko)+ 52 kôl

GTE Pro:

1.Aston Martin VANTAGEDarren Turner, Jonathan Adam (obaja Veľká Británia), Daniel Serra (Brazília)340 kôl
2.Ford GTAndy Priaulx, Harry Tincknell (obaja Veľká Británia), Pipo Derani (Brazília)+ 1:42,013 min
3.Chevrolet Corvette C7.RJan Magnussen (Dánsko), Antonio García (Španielsko), Jordan Taylor (USA)+ 1:45,657 min

GTE Am:

1.Ferrari 488 GTERobert Smith, Will Stevens (obaja Veľká Británia), Vanthoor Dries (Belgicko)333 kôl
2.Ferrari 488 GTEDuncan Cameron, Aaron Scott (obaja Veľká Británia), Marco Cioci (Taliansko)+ 2 kolá
3.Ferrari 488 GTECooper MacNeil, William Sweedler, Townsend Bell (všetci traja USA)+ 2 kolá

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 795
  2. Od septembra opäť po starom 6 299
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 883
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 631
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 680
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 664
  7. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 502
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 264
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 170
  10. Leto nekončí! 1 086

Téma: Motorizmus


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

ŠPORT

Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

Neprehliadnite tiež

Miloš Lačný skončil v Ružomberku: Nebol som spokojný

V prebiehajúcej sezóne dostával v tíme málo príležitostí.