Aby Froome nevyhral Tour, musí Urán dokázať, čo sa mu podarilo pred troma rokmi

Celkový víťaz zrejme vyjde z trojice Christopher Froome, Romain Bardet a Rigoberto Urán.

Víťaz Tour de France 2017 s najväčšou pravdepodobnosťou vyjde z trojice Chris Froome (vľavo), Romain Bardet (v strede) a Rigoberto Urán.(Zdroj: TASR/AP)
Zájazd na zápas Stana Lobotku v Barcelone od 260€ >>

BRATISLAVA. Len štyria cyklisti sú v histórii Tour de France lepší. Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault a Miguel Indurain ju vyhrali päťkrát.

Chris Froome sa k nim tento rok môže priblížiť na rozdiel jediného prvenstva. Hoci rozdiely medzi prvou trojicou sú minimálne, všetko hrá v jeho prospech.

Zmeny v celkovom poradí prinesie zrejme už len predposledná etapa, ktorou je časovka jednotlivcov na 22 kilometrov v Marseille. V nedeľu je na programe už iba záverečný dojazd do Paríža, ktorý má skôr slávnostný charakter.

Froome pred sobotou vedie v celkovej klasifikácii o 23 sekúnd pred Romainom Bardetom a o 29 sekúnd pred Rigobertom Uránom, ale spomedzi nich je jasne najlepším časovkárom. Štvrtý Mikel Landa zaostáva už o vyše minútu a pol.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Aktuálne výsledky Tour de France 2017 (dresy, poradie)

Urán má najväčšie šance ohroziť Frooma

Aj na čele poradia je Froome najmä vďaka úvodnej časovke na Tour de France 2017. V nej nadelil Bardetovi 39 sekúnd, Urán stratil 51 sekúnd.

V horských etapách si odstupy kontroloval, na rozdiel od minulých rokov tentokrát ani raz svojim súperom nenastúpil a nedokázal ich nechať za sebou. Práve naopak, napríklad Bardet ho v dvanástej etape zdolal o 22 sekúnd.

Ak Froome vyhrá Tour 2017, bude to predovšetkým vďaka časovkám.

Hoci spomedzi dvoch najbližších konkurentov je k nemu bližšie Bardet, väčšiu šancu ohroziť ho má Urán. Dokazujú to aj vzájomné porovnania výkonov v individuálnych časovkách, v ktorých Kolumbijčan Frooma viackrát zdolal.

Skvelé obdobie mal najmä v roku 2014, kedy vyhral časovku na Giro d'Italia a v druhej bol tretí. V tom istom roku dosiahol druhý najrýchlejší čas v jazde proti chronometru na Vuelta a Espaňa a štvrtý na Okolo Romandie.

Odvtedy však jeho časovkárske výkony išli dole. Ešte na Tour de France v roku 2015 dokázal Frooma zdolať, ale iba o desať sekúnd, čo by mu teraz nestačilo.

Jediný raz, kedy Urán porazil Frooma v časovke s takým rozdielom, ktorý by mu stačil na víťazstvo na Tour de France 2017, bolo na Vuelta a Espaňa 2014. Nadelil mu vyše minútu. Vtedy ale bola časovka dlhšia a mala horský profil.

Na Tour de France 2017 ešte nevyhral etapu

Za posledné dva roky sa Froome a Urán stretli v priamom súboji v časovke štyri razy a zakaždým bol úspešnejší Froome. A to pomerne výrazne. Len na úvod tohtoročnej Tour bol oproti Kolumbijčanovi lepší o takmer minútu. Ak by teraz Urán pre zmenu zmazal 29-sekundové manko, bolo by to veľké prekvapenie.

Bardet čelil Froomovi od roku 2013 už viackrát, ale v časovke bol lepší jediný raz. Na Okolo Romandie 2015, aj to však mala horský charakter.

"Froome je favoritom, ale aj Urán raz za čas dokáže proti chronometru zajazdiť úžasne. A Bardet je zasa extrémne motivovaný," varuje portál Tour letour.fr.

Veľkú motiváciu na úspech v časovke má aj Froome, hoci jeho prioritou bude udržanie si žltého dresu. Tento rok však nevyhral ani jednu z etáp a môže sa stať siedmym pretekárom, ktorý ovládne Tour bez etapového triumfu.

„Rád by som vybojoval triumf. Trasu časovky som si prešiel a pôjdem naplno. Ak nevyhrám etapu, nič sa nedeje. Prioritou je pre mňa získať žltý dres. Rozdiely sú však stále malé a čokoľvek sa ešte môže stať,“ vravel celkový líder pretekov Christopher Froome pre Cycling News.

Štartujú aj končia na štadióne

Sobotňajšia časovka je oproti tej z úvodu podujatia o čosi dlhšia i náročnejšia. Vo francúzskom Marseille jazdci absolvujú 22,5 kilometra, pričom sedem kilometrov pred cieľom ich čaká jedno krátke stúpanie. Na úseku 1,2 kilometra s priemerným sklonom 9,5 percenta prekonajú prevýšenie 114 metrov.

Cyklisti vyštartujú a rovnako aj budú finišovať na slávnom štadióne Stade Vélodrome, ktorý pre cyklistické preteky nesie názov Orange Vélodrome.

Nikdy predtým v histórii sa etapa nezačala a zároveň nekončila na štadióne.

Finiš etapy Tour de France však už Vélodrome hostil. Jazdci na ňom bojovali o víťazstvo naposledy pred päťdesiatimi rokmi, iba deň pred tragickou smrťou Toma Simpsona.

V roku 1971 bola cyklistická trať čiastočne zničená, takže odvtedy je Stade Vélodrome predovšetkým futbalovým štadiónom.

V sobotu sa na ňom očakáva viac ako 60-tisíc divákov.

Porovnanie výkonov favoritov v časovkách od roku 2013:

Chris Froome Rigoberto Urán Romain Bardet
2017 Tour de France (14 km) 16:16 min 17:07 min 16:55 min
2017 Okolo Romandie (18,3 km) 25:44 min 26:31 min -
2017 Vuelta al País Vasco (27,7 km) - 38:03 min 38:31 min
2017 Critérium du Dauphiné (23,5 km) 28:44 min - 30:00 min
2016 Tour de France / 18. (17 km) 30:43 min - 31:25 min
2016 Tour de France / 13. (37,5 km) 51:18 min - 54:07 min
2016 Okolo Romandie (15,11 km) 20:30 min 21:53 min 22:22 min
2015 Tour de France (13,8 km) 15:46 min 15:36 min 16:30 min
2015 Okolo Romandie (17,3 km) 23:51 min 23:49 min 23:41 min
2015 Vuelta a Andalúcia (2,1 km) 10:05 min - 10:31 min
2014 Critérium du Dauphiné (10,4 km) 13:13 min - 13:49 min
2014 Okolo Romandie (18,5 km) 24:50 min 25:05 min -
2014 Vuelta a Espaňa / 10. (36,7 km) 48:35 min 47:17 min -
2013 Tirreno - Adriatico (9,2 km) 10:40 min 11:07 min -
2013 Tour de France / 17. (32 km) 51:33 min - 55:26 min
2013 Tour de France / 11. (33 km) 36:41 min - 41:09 min
2013 Critérium International (7 km) 9:12 min 9:48 min

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 780
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 867
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 258
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 610
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 170
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 035
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 330
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 200

Téma: Cyklistika


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

Hranica s Ukrajinou sa môže otvoriť, clo zrušiť a roaming tiež

V najbližších rokoch by sa Ukrajina či Moldavsko mohli dostať do Schengenu.

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

Neprehliadnite tiež

Slovan získal bod po góle 12 sekúnd pred koncom, ale napokon prehral

S takýmto prístupom nemôžeme pomýšľať na úspech, hnevá sa obranca slovenského klubu Michal Sersen.

Prerušenie ligy? Neexistuje na to dôvod, tvrdí Lintner

Kluby si môžu vyskúšať, aké je to hrať bez kľúčových hráčov, hovorí šéf slovenskej ligy Richard Lintner.