BRATISLAVA. Výrazne za ním zaostáva Marek Hamšík či hviezdy slovenskej hudobnej scény. Takmer o pol milióna menej fanúšikov má aj druhý v poradí - fenomenálny cyklista Peter Sagan.
Najpopulárnejším Slovákom na sociálnych sieťach je futbalista Miroslav Stoch.
Na facebooku má viac ako jeden a pol milióna fanúšikov. Z toho až 1,3 milióna sú Turci. Stoch bol roky hráčom jedného z najslávnejších tamojších klubov Fenerbahce Istanbul.
V štruktúre jeho priaznivcov nasleduje Nemecko s 27 tisícmi, zrejme pre silnú tureckú komunitu v krajine. Potom Grécko, kde Stoch pôsobil v klube PAOK Solún.
Slováci tvoria iba jedno percento jeho fanúšikov, je ich zhruba 16-tisíc. Ďalších 254-tisíc ľudí sleduje Stocha cez instagram.
Keď v Nitre začínal kariéru, na tréningy chodil na motorke Pionier za päťsto korún. Po prestupe do Chelsea si kúpil Volkswagen Golf asi za 12-tisíc eur.
Počas angažmánu v Turecku si už mohol dovoliť luxusné autá za 200-tisíc eur. Trebárs Ferrari, Bentley či Range Rover.
„Nikdy nezabudnem na veľké chvíle, ktoré som tu strávil. Z celého srdca vás všetkých veľmi ľúbim,“ odkázal Stoch fanúšikom Fenerbahce, keď v auguste prestúpil do Slavie Praha.
V Česku sa pokúša šikovný futbalista, ktorého však preslávili aj škandály, reštartovať svoju kariéru. „Je to najlepší nákup Slavie,“ velebia ho po mesiaci v Česku.
Vyzeral ako maskot. To bol vtip?