Najsledovanejším klubom na sociálnych sieťach je Real Madrid

Hráči Realu zdolali Valenciu.
Hráči Realu zdolali Valenciu. (Autor: TASR/AP)
SITA|30. jan 2018 o 13:30

Zároveň dosiahol aj najvyššie výnosy.

MADRID. Španielsky futbalový klub Real Madrid dosiahol v minulom roku najvyššie prevádzkové výnosy a zároveň je svetovo najsledovanejším tímom na sociálnych sieťach.

Real zaznamenal príjmy 671 miliónov eur, jeho aktivity na sociálnych sieťach sledovalo 210 miliónov ľudí.

Bayern Mníchov sa umiestnil na druhom mieste, keď dosiahol výnosy 588 miliónov eur.

"Futbalový biznis je na vzostupe a tento trend potvrdzuje aj skutočnosť, že okrem FC Bayern Mníchov a FC Bazilej 1893 všetky ostatné kluby zvýšili medziročne svoje prevádzkové výnosy v lokálnej mene,“ uviedol Andrea Sartori, globálny šéf KPMG pre športové poradenstvo.

Najvyšší medziročný nárast vykázal AS Monako - až 86 percent. Monačania majú zároveň najvyššie náklady na zamestnancov v pomere k príjmom - 69 percent, Real Madrid je tomto ukazovateli tretí (61 percent).

V prípade sledovanosti sociálnych sietí je zaujímavý fakt, že niektorí hráči majú viac fanúšikov ako ich kluby.

Menovite ide napríklad o Cristiana Ronalda (Real Madrid), Jamesa Rodrígueza (Bayern Mníchov), Davida Luiza (FC Chelsea), Falcaa (AS Monako) aj Pepeho (Beşiktaş JK).

Informácie poskytla agentúre SITA spoločnosť KPMG.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Najsledovanejším klubom na sociálnych sieťach je Real Madrid