Famózna Češka ohromila svet. Aký potenciál majú najlepší Slováci?

Dvojnásobná olympijská víťazka Ester Ledecká po senzačnom víťazstve v lyžiarskom super-G získala zlato aj na snouborde.

Ester Ledecká oslavuje svoje víťazstvo v paralelnom obrovskom slalome v snoubordingu.Ester Ledecká oslavuje svoje víťazstvo v paralelnom obrovskom slalome v snoubordingu.(Zdroj: TASR/AP)

"Obchodný potenciál športovca nie je iba otázkou počtu medailí," tvrdí DAVID TRÁVNÍČEK, šéf predstavenstva agentúry Sport Invest Marketing, ktorá zastupuje Ester Ledeckú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Existuje recept na to, ako sa stať globálnou superstar?

„Za globálnu športovú hviezdu môžete označiť niekoho, kto je známy podľa mena a rozpoznateľný podľa tváre naprieč viacerými krajinami, ideálne i kontinentmi. Nemôžeme teraz povedať, že je Ester definitívne globálnou hviezdou, ale to, čo sa okolo nej deje, môžeme určite nazvať globálnou slávou.“

Ledecká štartuje v kombinéze inšpirovanej komiksovou superhrdinkou. Jej otec je známy spevák. Nakoľko je dôležitá vizáž, prejav či úspechy?

„Všetko dnes hrá svoju rolu. V čase sociálnych sietí a rýchlosti médií je každý výsledok športovca sledovaný v priamom prenose - rovnako aj jeho správanie, vyjadrenia, prípadné problémy či škandály. Cesty futbalistu Petra Čecha či rýchlokorčuliarky Martiny Sáblíkovej, ktorých máme tú česť takisto zastupovať, sú popri nespochybniteľnej športovej výnimočnosti založené na ich imidži. Na absolútnej profesionalite, ústretovosti k verejnosti, a to všetko v dlhodobom horizonte. U Ester to platí rovnako - je to výnimočná športovkyňa, ktorá športu dáva maximum a sprevádza ju silný príbeh.“

Prečítajte si tiež: Ledecká sa zapísala do histórie. Po lyžiarskom zlate vyhrala aj na snouborde

Váš kolega Viktor Valta tvrdí, že úspech na olympiáde ju vystrelí o desať stupňov vyššie. Je reálne, že ovládne svet reklamy, ako to píšu české médiá?

„Nechceme hovoriť o ovládnutí sveta reklamy. Pravda však je, že sme svedkami niečoho unikátneho, čo história olympijských hier nepamätá. Ester je navyše snehovým obojživelníkom. Sme pripravení tento úspech zúročiť po všetkých stránkach. Už pred olympiádou sme v spojitosti s Ester hovorili o tom, že jej chceme priniesť veľkú globálnu zmluvu, k čomu sa teraz blížime. Dúfame, že prepíšeme knihy športového marketingu v kapitolách o využití osobných práv športovcov.“

Ako je na tom Ledecká v porovnaní s takými esami zimných športov ako biatlonista Martin Fourcade či lyžiarka Mikaela Shiffrinová?

Nechceme hovoriť o ovládnutí sveta reklamy. Pravda však je, že sme svedkami niečoho unikátneho, čo história olympijských hier nepamätá.

David Trávníček, predseda predstavenstva Sport Invest Marketing

„Ester vezie domov najväčší príbeh olympiády. Preto som presvedčený, že sa so spomínanými menami môže porovnávať. Oproti Fourcadovi má navyše výhodu, že alpské lyžovanie je kráľovským odvetvím v rámci zimných športov. Je to tradičná disciplína s globálnym zásahom a veľkou pozornosťou v ekonomicky silných krajinách.

Na druhej strane musíme vziať do úvahy národnosť, tradíciu lyžovania v daných krajinách, veľkosť trhu, z ktorého Ester a vami spomínaní športovci pochádzajú. Práve to hrá v reklamných zmluvách veľkú úlohu. V tom má Ester nevýhodu, pretože český trh sa s tým americkým ani francúzskym nemôže porovnávať."

Nakoľko môže Ledecká súperiť s futbalistami?

„Nemožno úplne porovnávať futbal a individuálne športy, to je úplne iný príbeh. Futbal je globálny fenomén, zasahuje prakticky celú zemeguľu. Pri lyžovaní to tak nie je. Aj tak si však myslím, že pre Ester dokážeme zohnať veľmi zaujímavých partnerov.“

Môže sa nejaký individuálny športovec rovnať najväčším futbalovým hviezdam ako Messi či Ronaldo?

„Porovnanie s futbalom nie je na mieste, tento šport je vďaka celosvetovému zásahu samostatným fenoménom. No veríme, že sa zaradila po boku najvýraznejších a marketingovo najzaujímavejších individuálnych športovcov.“

Aká je hodnota značky Ester Ledecká? Dá sa to vyčísliť?

„Hodnotu všeobecne vyčísľujeme jednoduchým súčtom sponzorských spoluprác a ich dĺžok. My sme mali hodnotu Ester v hlave, museli sme ju však prepočítať, pretože po udalostiach z olympiády sa stav vecí razantne mení. Sami sme zvedaví, na akej finálnej sume sa zastavíme.“

Súhlasíte s názorom, že je to z marketingového hľadiska Peter Sagan v sukni? Môžete ich porovnať? Aká je hodnota značky Sagan?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5956 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5956 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Šport

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 136
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 392
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 131
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 338
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 127
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 614
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 850

Téma: Biatlon


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

Livio Magoni (vľavo) s Vlhovej bratom Borisom.
Petra Vlhová so svojimi fanúšikmi.
Petra Vlhová (vľavo) a Američanka Mikaela Shiffrinová.
Petra Vlhová a jej tri medaily z MS v lyžovaní 2019 - zlato z obrovského slalomu, striebro z alpskej kombinácie a bronz zo slalomu.
Anastasia Kuzminová sa raduje z víťazstva.