Uznávaný novinár: Sagan pred vaším domom je ako Ronaldo vo vašej záhrade

Pelotón a za ním Le Mont-Saint-Michel. Ostrov, záliv i kláštor figurujú v Zozname svetového dedičstva UNESCO.
Pelotón a za ním Le Mont-Saint-Michel. Ostrov, záliv i kláštor figurujú v Zozname svetového dedičstva UNESCO. (Autor: SITA/AP)
Boris Vanya|6. júl 2018 o 13:45

Tour de France je pre krajinu skvelá reklama.

BRATISLAVA. Hovoria jej Stará dáma. Nedávno oslávila storočnicu, no stále srší energiou a má množstvo obdivovateľov.

Nevyhýba sa škandálom a aféram, občas vie ľuďom skomplikovať život, ale Francúzi ju milujú, hoci podľa posledných prieskumov jej publikum starne.

Každý rok postávajú popri trati cyklistických pretekov Tour de France milióny Francúzov, ku ktorým sa pridajú ďalšie tisíce návštevníkov z cudziny. Každý rok sa stovky francúzskych miest uchádzajú o možnosť stať sa etapovým centrom.

Každý rok generuje táto obrovská reklamná karavána pre organizátorov z Amaury sport organisation tučný zisk.

„Tour de France je viac než športová udalosť, má aj kultúrny a spoločenský rámec. Je symbolom začiatku leta. Francúzske rodiny sa stretávajú, aby si pozreli pelotón, ktorý často prechádza cez ich mesto či dokonca ulicu.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Cyklistika»Tour de France»Uznávaný novinár: Sagan pred vaším domom je ako Ronaldo vo vašej záhrade