V Trnave je vypredané. Vo svete nič výnimočné, na Slovensku ojedinelé

Na Spartak Trnava prišiel plný štadión.
Na Spartak Trnava prišiel plný štadión. (Autor: SME - Jozef Jakubčo)
Pavol Spál|31. júl 2018 o 16:38

Varšava na vstupnom zarobí milióny.

BRATISLAVA. Milánsky Inter, v ktorom pôsobí aj slovenský obranca Milan Škriniar, cenu vstupeniek na slávne milánske derby proti AC od novembra 2016 rapídne zvýšil, na niektorých miestach až o osemdesiat percent.

Slávny štadión San Siro s kapacitou 80-tisíc miest bol naposledy aj tak vypredaný a klub zinkasoval za vstupné 4,8 milióna eur, čo je taliansky rekord.

Na Slovensku má iba Slovan väčší ročný rozpočet, ako je táto suma.

Real Madrid zinkasuje len z predaja lístkov ročne viac ako 136 miliónov eur, finalista FC Liverpool okolo sto miliónov.

Príjmy zo vstupného patria vo svetových kluboch k výraznej zložke rozpočtu. Ich podiel je bežne okolo dvadsať až tridsať percent i viac.

Trebárs v susednom Česku je to už iba okolo sedem percent. A to chodí na štadióny zhruba raz toľko divákov ako na Slovensku.

Na slovenskej futbalovej scéne tržby z predaja lístkov predstavujú mizerný podiel na hospodárení klubu, vo všetkých kluboch najvyššej súťaže celkovo nepresiahnu ani päť percent z rozpočtu.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Liga majstrov»V Trnave je vypredané. Vo svete nič výnimočné, na Slovensku ojedinelé