SME
Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia

Hokejky namiesto vŕškov. Hokejisti budú mať na dresoch nové logo

SZĽH predstavil nové logo a dresy.

BRATISLAVA. Slovenskí hokejisti budú mať od tejto sezóny na dresoch nový symbol. Namiesto štátneho znaku, ktorý mali na hrudi doteraz, bude na dresoch dominovať nové logo.

Tri vŕšky na ňom nahradili zdvihnuté hokejky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hossa: Je to moderné

Na oficiálnom predstavení nových dresov bol aj hokejista Marián Hossa.

„Keď ma pred pár týždňami oslovili (s ponukou na propagovanie nových dresov - pozn. red.), povedal som - v poriadku, ale chcem ich najskôr vidieť a rozhodnúť sa, či do toho pôjdem. Poslali mi návrhy a čím viac som sa na to logo pozeral, tým viac sa mi páčilo,“ opisoval Hossa.

Keby nebolo podľa mojich predstáv, teraz by som tu nestál. Ten návrh je pozitívny, moderný, výstižný. Keď sme víťazili, mali sme hokejky hore. Páči sa mi ten symbol a verím, že sa bude páčiť aj fanúšikom,“ doplnil.

Zväz chce zarobiť

Hlavným motívom vzniku nového loga sú okrem zjednotenia vizuálu slovenského hokeja najmä peniaze.

Na štátny znak, ktorý bol na dresoch doteraz, totiž nikto nemá autorské práva. Dres so štátnym znakom môže vyrobiť a predávať ktokoľvek.

„Na nové logo má hokejový zväz autorské práva. Peniaze, ktoré získame, chceme využiť na rozvoj mládeže a projekty, ktoré rozbiehame,“ uviedol šéf Slovenského zväzu ľadového hokeja Martin Kohút.

Na novom logu začal zväz pracovať pred rokom. V januári bol hotový finálny návrh, ktorý si dal zväz v prieskume otestovať. Ohlas bol priaznivý.

„Inak by sme do toho nešli,“ reagoval Kohút. " Ukázali sme to viacerým bývalým aj súčasným hráčom a bol som milo prekvapený z toho, ako to prijali," doplnil.

Koľko peňazí to prinesie?

Autorom loga je Peter Kačenka z reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett. Podľa Kohúta boli náklady na vznik loga skôr symbolické.

"Bavíme sa možno o trojciferných číslach. Aj autor loga sa vzdal svojej odmeny. Pracovali na tom ľudia, ktorí majú radi slovenský hokej. Samozrejme, zmena vizualizácie bude stáť nejaké peniaze, ale nie veľké," reagoval šéf zväzu.

Odhad, koľko financií môže predaj dresov a ďalšieho oblečenia s novou symbolikou priniesť, vedenie zväzu nemá.

"Ale určite to bude viac ako doteraz, keď ten predaj nefungoval. Rozbiehame nový príjmový kanál pre slovenský hokej. Odpoveď budeme poznať asi po roku. Uvidíme, ako to prijmú fanúšikovia," naznačil Kohút.

Príjmy z marketingových aktivít zväzu v posledných rokoch výrazne stúpajú. V roku 2015, teda pred príchodom súčasného vedenia zväzu, to bolo 830-tisíc eur. V roku 2017 príjmy z marketingu stúpli na 2,1 milióna eur a za tento rok budú ešte vyššie. K ďalšiemu nárastu má prispieť aj predaj dresov.

"Predtým na zväze marketing vlastne ani nebol," poznamenal Kohút.

MS 2019: Staré dresy, nové logo

Dresy s novým logom, ktoré vedenie zväzu predstavilo, budú slovenskí hokejisti nosiť počas sezóny v prípravných zápasoch.

Nebudú ich však mať na sebe počas majstrovstiev sveta, ktoré budú v máji hostiť Košice a Bratislava.

Na šampionáte musia mať totiž hráči dresy od oficiálneho partnera Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF), ktorým je firma Nike.

"Nevieme to ovplyvniť," reagoval Vladimír Janček, šéf marketingu na zväze.

Znamená to, že slovenskí hokejisti budú mať na šampionáte rovnaké dresy ako počas tohtoročnej olympiády a majstrovstiev sveta v Dánsku.

Novinkou bude len to, že namiesto štátneho znaku bude na dresoch nové logo slovenského hokeja.

Okrem nových dresov zväz pripravil aj kolekciu oblečenia a rôznych doplnkov pre fanúšikov. Do predaja pôjdu zhruba o dva týždne.

VIDEO vytvorené pri príležitosti predstavenia nového loga (počkajte, kým sa načíta):

Najčítanejšie na SME Šport

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  2. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  3. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  6. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  7. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  9. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  2. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  3. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  4. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  5. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  9. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  10. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  1. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 14 522
  2. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 13 208
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 681
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 065
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 589
  6. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 9 354
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 277
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 348
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 138
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 6 773

Téma: Hokej


Článok je zaradený aj do ďalších tém Hokej v Trenčíne, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

Prenosová technika denníka SME v pojednávacej miestnosti v Ústave na výkon väzby v Bratislave.
PÍŠE JOZEF LENČ

Dokedy bude Matovič za príčetného demokrata?

Táto súčasť „demokratickej opozície“ je politická škodná.

Igor Matovič.
Oskar Bereczk.
Sídlo investičnej skupiny Penta v bratislavskej Petržalke a obžalovaný Marian Kočner počas hlavného pojednávania v kauze falšovania zmeniek TV Markíza.