Fanúšikovia boli ako priekupníci. Vyhodnotil to systém

Zľava marketingová manažérka spoločnosti Ticketportal Stanislava Šebeňová a PR zástupca spoločnosti Ticketportal Marek Bezák.
Zľava marketingová manažérka spoločnosti Ticketportal Stanislava Šebeňová a PR zástupca spoločnosti Ticketportal Marek Bezák. (Autor: TASR)
Juraj Berzedi|19. sep 2018 o 17:29

Na boj s priekupníkmi doplatili.

BRATISLAVA. Nešli vám kúpiť vstupenky na hokejový šampionát? Je to preto, lebo vás systém vyhodnotil ako priekupníka.

Ak ste si doteraz nekúpili lístok na zápas slovenských hokejistov na budúcoročné majstrovstvá sveta, mali ste smolu. Vstupenky, ktoré šli do predaja sa rýchlo rozchytali, išlo však len o tretinu kapacity štadióna. Organizátori MS 2019 dajú do predaja ďalšie vstupenky neskôr. (Oficiálnou cestou sa k nim už zrejme nedostanete.)

K dispozícii sú lístky aj na rôznych sekundárnych trhoch na internete, kde vstupenka na jeden slovenský duel stojí aj 250 eur.

Ťažkosti, ktoré mali obyčajní fanúšikovia pri nákupe lístkov, boli podľa zástupcov oficiálneho predajcu, ktorým je Ticketportal, spôsobené tým, aby sa k lístkom nedostali priekupníci.

„Chceli by sme sa ospravedlniť fanúšikom za komplikácie, ktoré sme v úplnej miere dokázali eliminovať až približne o hodinu a štvrť od oficiálneho začiatku predaja,“ uviedla konateľka spoločnosti Ticketportal Adriana Bujdáková.

Systém vyhadzoval aj obyčajných fanúšikov

Oficiálny predajca sa na veľký nápor fanúšikov pripravoval už vopred. Kým doterajší rekord bol 12 000 dopytov za sekundu, po spustení predaja na hokejový šampionát bolo zaznamenaných 80 000 dopytov za sekundu.

Problémom mohlo byť aj to, keď sa ľudia snažili automaticky reštartovať stránku. Keď to urobili, vždy ich to dalo na koniec poradia.


Adriana Bujdáková, konateľka spoločnosti Ticketportal

„Systém sme testovali na 60 000 požiadaviek za sekundu. Enormný záujem o vstupenky nespôsobili skutoční fanúšikovia, ale roboty, ktoré automatizovali pre priekupníkov čakanie v rade či samotný nákup,“ reagoval zástupca spoločnosti mediamedia Marek Bezák.

Ticketportal však chcel snahy priekupníkov minimalizovať. Preto v systéme nastavil algoritmus, ktorý mal roboty filtrovať a vyhadzovať ich z poradia na kúpu lístkov. Toto však zlyhávalo.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Hokej»Reprezentácie»Fanúšikovia boli ako priekupníci. Vyhodnotil to systém