Hoftych: Belgický novinár sa pýtal, ako sa Trnava mohla dostať do skupiny

Pavel Hoftych v minulosti pôsobil v Trnave. Teraz je trénerom Liberca.
Pavel Hoftych v minulosti pôsobil v Trnave. Teraz je trénerom Liberca. (Autor: archív SME - Tomáš Benedikovič)
Pavol Spál|20. sep 2018 o 13:11

Trnava hľadá inšpiráciu v Plzni.

Rozhovor pre denník SME:

Chceli sme, aby si fanúšik mohol kúpiť lístok za cenu, ktorá je v oblasti slovenskej reality, tvrdí generálny manažér Spartak Trnava PAVEL HOFTYCH.

Ste súčasťou skupinovej fáze Európskej ligy. Čo to pre Spartak znamená?

„Po športovej stránke sa to docení až v budúcnosti. Je to niečo mimoriadne, lebo sme sa tam prepracovali od prvého predkola. Trebárs Jablonec tam postúpil z tretieho miesta českej ligy a vlani Zlín ako víťaz Českého pohára. V oboch prípadoch nemuseli absolvovať náročnú kvalifikáciu a šli tam automaticky bez boja.“

Čo všetko prináša organizácia základnej fázy Európskej ligy?

„Každým kolom kvalifikácie sa nároky stupňovali. A pred skupinovou fázou sme už museli najať špecializovanú agentúru, ktorá nám spraví na kľúč komunikáciu s UEFA. Hlavná ťarcha bola za klub na pleciach Mariana Černýho a Branislava Krišku zo City arény.

Trebárs na 2. predkolo Ligy majstrov proti Legii Varšava k nám prišli dvaja delegáti. Teraz na skupinovú fázu Európskej ligy ich bude až šesť. Takýmto pomerom narástlo všetko. Je to už oveľa vyšší level ako v kvalifikácii. V utorok prišiel plný kamión vecí, štadión sa odel do farieb Európskej ligy. K tomu rôzne logá. To už nám priamo distribuuje UEFA.“

UEFA rozdáva veľké prémie, a tak si určuje aj pravidlá. V Lige majstrov môže mať tím na drese iba jedného partnera – sponzora. Platí to aj v Európskej lige?

„Myslím, že toto pravidlo s jedným vlastným sponzorom na drese platilo už aj pre predkolo. Všetky ostatné logá na drese už dodáva iba UEFA.

Aj na tieto otázky reagoval Hoftych:

  • Na prémiách Spartak získal viac ako štyri milióny eur. Nakoľko to vylepší rozpočet?
  • Trávnik napadla choroba. Aká je realita?
  • Vypísalo vedenie klubu plán, s čím budete spokojný?
  • Plzeň hrá pravidelne skupinovú fázu európskeho pohára. Má Trnava rovnaký potenciál?
  • Prečo má Spartak dve tváre?
  • Tromfnú slovenské kluby české?

Spočiatku to vyzeralo, že aj veci vo fanshope budú musieť byť výhradne od dodávateľa UEFA, no nakoniec to nestihli. Parametre, ktoré sa v skupinovej fáze zabezpečujú, sú robené na požiadavky UEFA a prezentáciu jej hlavných partnerov.

V kvalifikácii sme mohli trebárs televízne práva predávať podľa vlastného uváženia. Od skupinovej fázy si už celú distribúciu preberá UEFA. Televízne práva, reklamné plochy si už prevádzkuje UEFA s jej partnermi.“

Crvena zvezda, ktorá vás vyradila v 3. predkole Ligy majstrov po veľkej dráme až v predĺžení, sa dostala do skupinovej fázy Ligy majstrov, kde čelí takým velikánom ako Liverpool, Neapol či Paríž Saint-Germain. Nemrzí vás, že tam so Spartakom nie ste namiesto Srbov?

„Bol by to krásny sen, veľké peniaze a tiež niečo, kde absolútne nepatríme.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Európska liga»Hoftych: Belgický novinár sa pýtal, ako sa Trnava mohla dostať do skupiny