BRATISLAVA. Juventus Turín je zrejme najslávnejšia talianska značka. Športová určite. Futbalový klub existuje od novembra 1897, ale ešte nikdy nemal takú reklamu ako od minulého leta.
Juventusu sa podarilo kúpou Cristiana Ronalda z Realu Madrid dotiahnuť kšeft, aký v histórii nemá obdobu.
Nie ani tak cifrou (105 miliónov eur), pretože pri iných prestupoch padli aj vyššie sumy, ale obsadením.
„S Ronaldom sme urobili krok, ktorý sa nám stonásobne oplatí,“ vyhlásil pre talianske médiá klubový viceprezident Pavel Nedvěd.
E–shop Juventusu po príchode Ronalda skolaboval, obchody hlásili, že predávajú jeden Ronaldov dres každú minútu.
„Mali by sme sa stať viac mainstreamovými, populárnymi a to v globálnom meradle," vravel pre web klubu prezident Juventusu Andrea Agnelli.
"Treba osloviť širšie publikum. Ženy, deti a mileniálov (generáciu od 18 do 30 rokov - pozn. red.) Musíme sa pýtať, ako premýšľa malé dievčatko v Šanghaji a ako uvažuje mládež v Mexico City,“ dodal klubový šéf.
Stúpli návštevy
Podľa španielskeho denníka Marca sa Portugalčanov príchod okamžite prejavil aj na profiloch Juventusu na sociálnych sieťach.
Zaznamenali 30-percentný nárast nových používateľov.
Len klubový profil na instagrame získal vďaka Ronaldovi desať miliónov nových odberateľov.