SME
Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava

Úvodnú tímovú časovku vyhrali jazdci Mitchelton-Scott, Bora doplatila na pád

Na stret s chodcom doplatilo poľsko-talianske duo Rafal Majka a Oscar Gatto.

Peter Sagan a tím Bora-Hansgrohe na ilustračnej fotografii.Peter Sagan a tím Bora-Hansgrohe na ilustračnej fotografii.(Zdroj: TASR/AP)

Tirreno-Adriatico 2019 - výsledky:

1. etapa - tímová časovka (Lido di Camaiore - Lido di Camaiore, 21,5 km):

1.Mitchelton-Scott22:25 min
2.Jumbo-Visma+7 s
3.Team Sunweb+22
4.Deceuninck-Quick Step+37
5.Team Sky+47
6.Lotto Soudal+54
19.Bora-Hansgrohe+1:57 min

LIDO DI CAMAIORE. Výkon tímu Bora-Hansgrohre v úvodnej tímovej časovke na cyklistických pretekoch Tirreno-Adriatico v okolí mesta Lido di Camaiore negatívne poznačil nečakaný incident.

Nepozorný chodec prechádzal cez cestu práve v čase, keď tadiaľ upaľoval sedemčlenný "vláčik" tímu Bora-Hansgrohe aj so Slovákom Petrom Saganom. Na stret s chodcom na mokrej vozovke v daždi doplatilo poľsko-talianske duo Rafal Majka, Oscar Gatto, ktorí chodca zrazili a sami utrpeli zranenia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bora doplatila na stratu dvoch jazdcov

Saganovi sa podľa všetkého nič nestalo a neskôr práve on preťal cieľovú pásku ako prvý člen svojho tímu.

V čase, keď sa udiala nehoda, bol na čele tímového vláčika Bora-Hansgrohe Talian Daniel Oss. Jemu sa podarilo vyhnúť nehode, ale nie všetkých členov družstva stihol včas naviesť na správnu stranu.

Prečítajte si tiež: Nepozorný chodec zavinil pád cyklistov Bory v tímovej časovke Čítajte 

"Zbadal som chodca a snažil som sa predvídať, čo sa stane. Vyhol som sa mu, ale je mi ľúto spolujazdcov a tiež toho muža. Je to zlé," povedal Daniel Oss podľa webu CyclingNews.

"Našou úlohou je iba jazdiť a maximálne sa na to koncentrovať. Potom nastane taká situácia... radi by sme boli, keby to bolo celé bezpečné, ale také veci sa stávajú," zdupľoval Oss.

Bora-Hansgrohe doplatila na stratu dvoch pretekárov a vyvedenie z pretekového rytmu.

"Mali sme dnes veľkú smolu. Iba 3,5 km po začiatku etapy mali naši jazdci kolíziu s divákom. Od tohto momentu neboli chlapci v najlepšej nálade, ale nevzdávali sa. Dobrou správou je, že Rafal Majka môže pokračovať v pretekoch. Po páde to s ním nevyzeralo dobre, ale bude v poriadku.

Naše šance na úspech v celkovom poradí sú už asi iba mizivé, našim cieľom tak bude uspieť v koncovkách jednotlivých etáp. Celkovo to bol pre nás zlý deň," uviedol športový riaditeľ Bora-Hansgrohe Enrico Poitschke pre tímový web.

Prvým lídrom je Hepburn

Tímovú časovku napokon jazdci tohto nemeckého tímu dokončili až na 19. mieste v konkurencii 23-členného štartovného poľa. Bora-Hansgrohe dosiahla výsledný čas 24:22 min, o 1:57 h horší ako víťazné austrálske zoskupenie Mitchelton-Scott.

Druhá priečka patrila v cieli s odstupom 7 sekúnd holandskému tímu Jumbo-Visma. Tretí bol nemecký Sunweb, ktorý zaostal o 22 sekúnd. Austrálčan Michael Hepburn ako prvý prešiel cez cieľovú čiaru, čo znamená, že bude prvým nositeľom modrého dresu lídra pretekov.

Peter Sagan je tradičným účastníkom podujatia Tirreno-Adriatico, známeho aj ako Preteky dvoch morí.

Slovenský rýchlik na dvoch kolesách v minulosti vyhral sedem etáp na týchto pretekoch, ktoré sú pre neho tradičným rozbehom pred dôležitými jarnými klasikami v Európe.

Poradie po 1. etape:

1.Michael HepburnAustráliaMitchelton-Scott22:25 min
2.Brent BookwalterUSAMitchelton-Scottrovnaký čas ako líder
3.Luke DurbridgeAustráliaMitchelton-Scottrovnaký čas ako líder
6.Jos van EmdenHolandskoJumbo-Visma+ 7 s
104.Peter SaganSlovenskoBora-Hansgrohe+1:57 min

Najčítanejšie na SME Šport

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 304
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 364
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 076
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 353
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 395
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 113
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 638
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 577
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 554
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 535

Téma: Cyklistika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy, Peter Sagan, Tirreno - Adriatico 2019

Hlavné správy zo Sme.sk

Správkyňa zatajuje informácie o Bašternákovi, začali ju preto stíhať

Podnet na preverenie prázdneho registra dal denník SME, správkyni hrozí pokuta do 5000 eur.

Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Doteraz nedotknuteľný Glváč už znervózňuje aj Smer

Glváč dostal ultimátum od Matoviča.

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Glváč by mal nasledovať Šufliarskeho a Lindtnera

Na objasnenie podozrení sa najlepšie čaká mimo funkcie.

Zuzana Kepplová
Monika Jankovská.