SME
Sobota, 24. august, 2019 | Meniny má Bartolomej

Sagan sa víťazstva na Miláno - San Remo opäť nedočkal, neuspel v záverečnom šprinte

Triumfoval Julian Alaphilippe.

Miláno - San Remo 2019

1.Julian AlaphilippeFrancúzskoDeceuninck - Quick Step6:40:14 h
2.Oliver NaesenBelgickoAG2R La Mondiale+ 0 s
3.Michal KwiatkowskiPoľskoTeam Sky+ 0 s
4.Peter SaganSlovenskoBora-Hansgrohe+ 0 s
5.Matej MohoričSlovinskoBahrain - Merida+ 0 s
6.Wout van AertBelgickoJumbo - Visma+ 0 s
7.Alejandro ValverdeŠpanielskoMovistar+ 0 s
8.Vincenzo NibaliTalianskoBahrain - Merida+ 0 s
9.Simon ClarkeAustráliaEF Education First+ 0 s
10.Matteo TrentinTalianskoMitchelton-Scott+ 0 s
Článok pokračuje pod video reklamou

MILÁNO. Francúzsky cyklista Julian Alaphilippe triumfoval na 110. ročníku pretekov Miláno - San Remo na 291 kilometrov.

Dvadsaťšesťročný jazdec tímu Deceuninck - Quick Step sa presadil v šprinte 11-člennej skupiny, ktorá sa sformovala v klesaní zo záverečného stúpania Poggio a pripísal si na konto premiérové víťazstvo na niektorom z piatich cyklistických monumentov.

Na druhom mieste skončil Belgičan Oliver Naesen vo farbách AG2R La Mondiale, tretiu priečku obsadil poľský víťaz spred dvoch rokov Michal Kwiatkowski (Sky).

Na štart prvého z monumentov sezóny a zároveň najdlhšej klasiky roka sa postavilo 175 jazdcov z 25 tímov.

Maximom Sagana ostali dve druhé miesta

Slovenský trojnásobný majster sveta Peter Sagan z tímu Bora-Hansgrohe bojoval v závere o prvenstvo, ale napokon sa musel uspokojiť so štvrtou pozíciou.

V úplnom závere zostal trochu vzadu a manko na najlepších už nedokázal dohnať.

Prečítajte si tiež: Sagan vraj blufuje. Zahral to, jeho viróze neverím, tvrdí šéf Quick Stepu Čítajte 

Stále platí, že jeho najlepším výsledkom na Miláno - San Remo zostávajú dve druhé miesta z rokov 2013 a 2017.

Na štvrtej priečke ho klasifikovali aj v sezónach 2012 a 2015.

Alaphilippe dosiahol už siedme víťazstvo v tomto roku (celkovo 25.), pred dvomi týždňami ovládol aj klasiku Strade Bianche.

"Je ťažké si uvedomiť, čo som dosiahol a čo pre to urobil môj tím. Snažili sa ma chrániť celý deň. Tim Declerq ťahal celé preteky, vo finále sme situáciu kontrolovali a chceli sme narobiť súperom čo najviac starostí," hodnotil Francúz.

"Skutočne som sa veľmi sústredil, aby som kontroloval akékoľvek snahy o útok a 600 metrov pred cieľom, keď to skúsil Mohorič, som si povedal teraz alebo nikdy. Je to neuveriteľné. V cieli všetci moji tímoví kolegovia plakali. Som veľmi šťastný," dodal víťaz Okolo Slovenska 2018.

V úniku dňa bolo desať jazdcov

Únik dňa sa vytvoril prakticky hneď po odštartovaní a bolo v ňom desať jazdcov - Fausto Masnada (Androni Giocattoli-Sidermec), Mirco Maestri, Alessandro Tonelli (obaja Bardiani-CSF), Guy Sagiv (Israel Cycling Academy), Luca Raggio, Sebastian Schönberger (obaja Neri Sottoli-Selle Italia-KTM), Joones Henttala, Andrea Peron, Charles Planet a Umberto Poli (Novo Nordisk).

Pomerne rýchlo si vypracovali náskok až desiatich minút, ktorý postupne klesal.

Prečítajte si tiež: Sagan: Vo svete máme väčšie problémy ako vyhrať nejaké preteky Čítajte 

Pred prvým z trojice "Capo" stúpaní 50 kilometrov pred cieľom mala vedúca skupina k dobru už len 2:40 minúty. O 10 kilometrov neskôr náskok úniku klesol o ďalšiu minútu.

V kopci Capo Berta zaútočil Masnada a rozdelil čelnú skupinu na viacero častí, pelotón sa čoraz viac približoval.

Pod predposledným stúpaním Cipressa (dĺžka 5,6 kilometra, priemerný sklon 4,1 percenta) mal Masnada pred hlavným balíkom len 12-sekundový náskok a pelotón ho v kopci definitívne pohltil.

V zjazde z Cipressy prekvapujúco zaútočil taliansky šprintér Niccolo Bonifazio (Direct Energie) a vypracoval si náskok 22 sekúnd.

Domestici v pelotóne však zabrali a 10 kilometrov pred koncom boli všetci pokope.

V závere to skúšal Trentin

V poslednom kopci Poggio (3,7 kilometra, 3,7 percenta) nasadili vysoké tempo jazdci tímu Deceuninck - Quick Step, ale k útoku sa odhodlal Sebastian Langeveld (EF Education First).

Zakrátko ho však predstihol Alaphilippe a za neho sa dostali Sagan, Kwiatkowski, Matteo Trentin, Alejandro Valverde, Wout van Aert a Oliver Naesen.

K nim sa v zjazde pridali ďalší cyklisti.

V úplnom závere to skúsil Trentin, ale nebol úspešný a napokon sa z víťazstva tešil Alaphilippe pred Naesenom a Kwiatkowským.

Online prenos: Peter Sagan na Miláno - San Remo 2019

Cyklistika

23. March 2019 o 15:00
Jarná klasika: Miláno - San Remo 2019
Víťaz: Víťaz: Julian Alaphilippe (Deceuninck–Quick-Step)
Prenos
Víťazom monumentálnej cyklistickej klasiky Miláno – Sam Remo 2019 sa stáva francúzsky pretekár Julian Alaphilippe. Vynikajúco to bol rozohrané Peter Sagan, ale záver mu nevyšiel a napokon finišoval až na štvrtom mieste. Škoda, že nemal pri sebe ešte Daniela Ossa, ktorý sa takmer dostal do záverečnej skupiny, ktorá bojovala o víťazstvo. Každopádne, pre Slováka je to siedme umiestnenie v TOP 10, čo je úctyhodná bilancia. Ja vám ďakujem za pozornosť a prajem pekný deň.
Konečné výsledky Miláno – San Remo 2019:

1. Julian Alaphilippe (Deceuninck – Quick-Step) 6:40:14
2. Oliver Naesen (AG2R La Mondiale)
3. Michal Kwiatkowski (Team Sky)
4. Peter Sagan (Bora-Hansgrohe)
5. Matej Mohorič (Bahrain Merida)
6. Wout van Aert (Jumbo – Visma)
7. Alejandro Valverde (Movistar)
8. Vincenzo Nibali (Bahrain Merida)
9. Simon Clarke (EF Education First)
10. Matteo Trentin (Mitchelton – Scott)

CIEĽVíťazom pretekov Miláno – San Remo sa stáva JULIAN ALAPHILIPPE! Francúzsky cyklista je jednoznačne najlepším mužom prebiehajúcej sezóny a pripisuje si ďalšie víťazstvo. Peter Sagan špurt nezvládol, dlho bol na prvej figúre, ale nechcel začať. Následne trošku zaspal pri nástupe víťazného Francúza, bol zavretý a napokon končí na štvrtom mieste.
1 kmPosledný kilometer! Náskok Mattea Trentina je minulosťou, vpredu je početná skupina a rozhodovať bude zrejme špurt. V ňom by nemal chýbať ani Peter Sagan, tak držme palce, aby mu to konečne vyšlo.
2 kmVedúca skupina sa rozrástla. Peter Sagan má pri sebe Daniela Ossa, čo je skvelé. Matteo Trentin sa snaží nastúpiť sám, ale jeho náskok nie je nejaký výrazný.
3 kmTri kilometre zostávajú do cieľa úvodnej monumentálnej klasiky sezóny. Michal Kwiatkowski trošku spolupracuje s Petrom Saganom, no ostatní pretekári sa viac-menej vezú. Slovenský cyklista je však dostatočne skúsený, aby sa neunavil zbytočne skoro.

5 kmVytvorila sa sedemčlenná skupina, ktorá má malý náskok pred hlavným polom. Tom Dumoulin to nestihol, ale podobne ako na majstrovstvách sveta sa snaží dostať späť. S Petrom Saganom je vpredu aj Michal Kwiatkowski či Matteo Trentin.
6 kmMáme tu prvé útoky. Niečo vyše šesť kilometrov pred páskou to skúša jeden z pretekárov tímu EF Education First, nasleduje ho Julian Alaphilppe, ale nezaostáva ani Peter Sagan. Skvelé!
7 kmDeceuninck – Quick-Step to má vo svojich rukách. Očakávame nástupy vynikajúcich klasikárov, ale zatiaľ sa tomu tak nedeje. Jazdci v modrom idú veľmi rýchlo, Peter Sagan sa drží v dobrej pozícii. Naopak, na chvoste skupiny sú Elia Viviani a Dylan Groenewegen.
8 kmČeský pretekár Zdeněk Štybar sa dostáva na prvé miesto a pripravuje pozíciu pre Juliana Alaphilippa. Peter Sagan nechýba vpredu, podobne ako ďalší favoriti, vrátane úradujúceho majstra sveta Alejandra Valverdeho. Zrejme tu ale nie je Elia Viviani.
9 kmDostávame sa do záverečných desiatich kilometrov. Napätie stúpa a výrazne sa blížime k stúpaniu Poggio. Pred rokom tu úspešne zaútočil Vincenzo Nibali, nadviaže niekto sa výkon Žraloka z Mesiny?
11 kmNiccolò Bonifazio sympaticky zaútočil. ale napokon nevydržal vpredu ani do začiatku stúpania Poggio. Dopredu sa dostávajú jazdci tímu CCC a takisto pochválime aj borcov tímu Jumbo – Visma, ktorým sa zrejme podarilo dostať späť Dylana Groenewegena.
13 kmMáme za sebou ďalšie tri kilometre a náskok vedúceho Taliana naďalej stúpa. Niccolò Bonifazio ide na maximum – nemá čo stratiť. Naopak, v pelotóne vidíme všetkých favoritov, vrátane Petra Sagana.
16 kmV pelotóne sa teraz taktizuje, akoby sa popredné tímy dohadovali o tom, kto začne stíhať domáceho cyklistu. Jeho náskok narástol na hranicu pätnástich sekúnd. Škoda, že Niccolò Bonifazio nemá pri sebe ešte niekoho, kto by mu mohol vystriedať.

18 kmDomáci taliansky pretekár Niccolò Bonifazio, v službách tímu Direct Energie, predvádza v zjazde fantastický výkon. Vypracoval si približne 10-sekundový náskok a vyzerá to tak, že dokonale pozná terén. Do cieľa je však ešte ďaleko.
20 kmDvadsať kilometrov zostáva do cieľa a vyzerá to tak, že nemôžeme rátať s dvojicou kvalitných šprintérov – na chvoste pelotónu sú Dylan Groenewegen a Nacer Bouhanni. Zrejme už nemajú dostatok síl.
21 kmMáme za sebou ďalšie dva kilometre a teda celé stúpanie Cipressa. Stefan Küng sa posunul dopredu a vytvára komfortnú pozíciu pre Arnauda Démara. Okrem toho sme videli Petra Sagana ako si zobral bidón a posunul sa na čelo hlavnej skupiny.
23 kmCipressa nepriniesla žiadne zaujímavé momenty smerom k celkovému víťazstvu. Na čele sme síce videli Vincenza Nibali či Alejandra Valverdeho, ale ani jeden z týchto skúsených matadorov neskúsil zaútočiť.

24 kmPeter Sagan sa dobre drží v poprednej časti pelotónu. Je v spoločnosti Oscara Gatta a tiež svojho elitného klasikárskeho domestika Daniela Ossa. Tempo preberá bledomodrý tím Astana, ktorého lídrom bude zrejme Magnus Cort Nielsen.
26 kmStúpanie Cipressa má 5600 metrov s priemerným sklonom 4,1%. Maximálne prevýšenie dosahuje až deväť percent, no nedajú sa čakať nejaké výrazné útoky. Fausto Masnada je dostihnutý.
28 kmIde sa skutočne v ohromnom tempe, hoci cyklisti sú v sedle už viac než šesť hodín. Fausto Masnada má k dispozícii už len 35-sekundový náskok a je možné, že už na vrchole stúpania Cipresse ho stratí.
31 kmCyklisti sa približujú k stúpaniu Cipressa. Naďalej sledujeme veľkú pozičnú bitku. Po ľavej strane sa snažia pretekári tímu Groupama – FDJ vytvoriť pozíciu pre Arnauda Démara. Technické problémy mal Kristian Sbaragli (Israel Cycling Academy).
34 kmCyklisti majú za sebou stúpanie Capo Berta, ale v zadnej časti pelotónu zostáva Dylan Teuns, čo je pomerne prekvapujúce. Uvidíme, či sa dokáže ešte vrátiť späť medzi najlepších. Vpredu zostáva Fausto Masnada, no jeho náskok je už iba 70 sekúnd.

37 kmSledovali sme tradičnú dymovú šou fanúšikov na stúpaní Capo Berta. Okrem toho si môžeme povedať, že na čele pretekov zostáva už len napokon Talian Fausto Masnada z tímu Androni Giocattoli-Sidermec.
39 kmUnikajúca skupina sa začína rozpadať. Samostatne to skúsi ešte Rakúšan Sebastian Schönberger, ktorý patril medzi najaktívnejších cyklistov aj na nedávnych etapových pretekoch Tirreno Adriatico.
42 kmNa čele hlavnej skupiny je to pomerne pestré. Ani jeden z popredných tímov nechce nič podceniť už pred dvoma kľúčovými stúpaniami. Náskok unikajúcej skupiny je už iba jeden a pol minúty, čo nič neznamená.
45 kmTechnické problémy mal Lorenzo Rota z tímu Bardiani – CSF. Nabral tak časovú stratu, ktorú nebude jednoduché dohnať. Pelotón zvyšuje svoje tempo, čo sa odzrkadlilo už len na dvojminútovom náskoku vedúcej skupiny desiatich pretekárov.
49 kmPreteky pokračujú vo vysokom tempe. Síce ide o najdlhšiu cyklistickú klasiku, no profilom je dlho pomerne jednoduchá. Priemerná rýchlosť v predošlých hodinách bola na úrovni až 43 km/h.

52 kmDostávame sa na métu 52 kilometrov pred cieľom. V pelotóne už vidíme zaujímavú pozičnú bitku. Dopredu sa snaží dostať aj tím Lotto Soudal, ktorého lídrom by mal byť mladý Austrálčan Caleb Ewan. Ten skončil vlani na výbornom druhom mieste.
55 kmVpredu vidíme aj borcov tímu Direct Energie. Tento francúzsky tím dostal voľnú kartu na nasledujúci ročník Tour de France a rád by uspel v dnešnej prestížnej klasike. Nemá síce elitného šprintéra, ale zbraňou môže byť skvelý holandský klasikár Niki Terpstra.
58 kmNáskok desaťčlennej unikajúcej skupiny klesol na hranicu troch minút. Vpredu pelotónu vidíme početné zastúpenie jazdcov tímu Bahrain Merida. Práve toto zoskupenie sa tešilo z vlaňajšieho víťazstva, keď na stúpaní Poggio úspešné zaútočil Vincenzo Nibali.
62 km"Preteky začnú len na posledných päťdesiatich kilometroch, keď musíte jazdiť skutočne koncentrovane a sústrediť sa na to, čo urobíte. Sú to špeciálne preteky a musíte si počkať, kým ich dokážete vyhrať. Musíte mať šťastie, vystihnúť správny moment a podobne," povedal na tlačovej konferencii Peter Sagan.

65 kmNáskok vedúcej skupiny drobne klesá, ale zatiaľ pelotón nemusel vyvinúť také tempo, aby celú svoju stratu zmazal. V drese úradujúceho svetového šampióna sme videli Alejandra Valverdeho, ktorý štartuje na Miláno – San Remo iba štvrtýkrát vo svojej kariére.
68 kmMomentálne nesledujeme nejaký zaujímavý úsek pretekov. Predsa len do cieľa je ešte pomerne veľa času a všetko podstatné príde až na záverečných dvoch stúpaniach Cipressa a Poggio.
73 kmCyklisti majú za sebou ďalšie tri kilometre, počas ktorých sa situácia prakticky nezmenila. Únik je naďalej vpredu s náskok približne štyroch minút. Naopak, na čele pelotónu vidíme jazdcov tímu Bora-Hansgrohe.
76 kmCyklisti už prekonali aj najvyšší bod pretekov – stúpanie Passo del Turchino. Na udržovaní prijateľného manka na únik sa podieľali najmä tímy Bora-Hansgrohe, UAE Emirates a Deuceninck – Quick-Step. Naopak, z pretekov už odstúpil Casper Pedersen (Sunweb).
79 kmNajpočetnejšie zastúpenie vpredu má teda americký prokontinentálny tím Novo Nordisk. Z popredných zoskupení nevidíme v úniku ani jedného pretekára, čo naznačuje, že šanca na víťazstvo po skoro 300-kilometrovom úniku je prakticky nereálna.
82 kmKrátko po začiatku pretekov sa vytvorila desaťčlenná skupina. Vpredu naďalej jazdia s náskokom 4:15 minúty menovite: Fausto Masnada (Androni Giocattoli-Sidermec), Mirco Maestri a Alessandro Tonelli (Bardiani – CSF), Guy Sagiv (Israel Cycling Academy), Luca Raggio a Sebastian Schönberger (Neri Sottoli – Selle Italia – KTM), Joonas Henttala, Andrea Peron, Charles Planet a Umberto Poli (Team Novo Nordisk).
85 kmPekné popoludnie prajeme všetkým fanúšikom cyklistiky. Prvá monumentálna klasika sezóny Miláno – San Remo je v plnom prúde, no to najpodstatnejšie nás ešte len čaká. Do konca zostáva 85 kilometrov, a tak si teraz zrekapituluje doterajší priebeh pretekov.
Vážení diváci, vítam vás pri sledovaní textového prenosu z cyklistickej monumentálnej klasiky Miláno – San Remo. Toto podujatie dnes napíše svoju 110. kapitolu a už tradične otvorí jarnú sezónu jednorazových klasík. V početnom štartovom poli nechýba líder tímu Bora-Hansgrohe Peter Sagan či českí pretekári Zdeněk Štybar a Roman Kreuziger.

KLASIKA, KTORÁ SVEDČÍ ŠPRINTÉROM

Úvodná edícia pretekov Miláno – San Remo sa uskutočnila v roku 1907 a vôbec prvým víťazom sa stal Francúz Lucien Petit-Breton. Kvôli vojnám bolo niekoľko ročníkov zrušených, no celkovo až 51-krát sa tešil z víťazstva taliansky pretekár. Najúspešnejší je Belgičan Eddy Merckx, ktorý sa tu počas svojej kariéry zaskvel siedmimi triumfami. Miláno – San Remo je najdlhšou klasikou, keďže trať meria až 291 kilometrov. Nenáročným profilom svedčí šprintérom. Štyrikrát tu zvíťazil Erik Zabel a v predošlých piatich rokoch ako prví preťali cieľovú čiaru aj Alexander Kristoff, John Degenkolb či Arnaud Démare.

KĽÚČOVÉ STÚPANIA CIPRESSA A POGGIO

Profil pretekov je po väčšinu času nezaujímavý a nie príliš náročný. Rozhodovať sa bude až v záverečných tridsiatich kilometroch, kedy sú na programe legendárne stúpania Cipressa a Poggio. Druhé menované vrcholí približne osem kilometrov pred cieľom a je posledným miestom na typický klasikársky útok. Vlani ho dokonale predviedol Vincenzo Nibali a tešil sa z prekvapujúceho úspechu. Parametre stúpania Poggio sú 3700 metrov a priemerný sklon symbolických 3,7%. Najrýchlejšie v histórii na tento kopec vystúpali v roku 1995 Maurizio Fondriest a Laurent Jalabert, ktorí dosiahli čas 5:46 minúty. Ide sa naplno a svedčí výbušným typom pretekárov.

SAGAN JE DOBRE PRIPRAVENÝ

La Primavera, ako znie jeden z názvov týchto pretekov, je zatiaľ nedobytná pre Petra Sagana. Slovenský pretekár už dvakrát finišoval druhý a celkovo šesťkrát v najlepšej desiatke. Aj tento raz bude mať najvyššie ambície a v závere by mu mohol pomôcť aj ďalší výborný šprintér Sam Bennett. Rodák zo Žiliny sa na úvodnú jarnú klasiku pripravoval na etapovom podujatí Tirreno Adriatico. Nedosiahol však ani jedno víťazstvo a tiež ho trápili žalúdočné problémy. „V sobotu pôjdu veci inak. Máme za sebou niekoľko náročných pretekov, ale myslím si, že na sobotu sme pripravení. Uvidíme, čo sa stane, veľmi sa teším,“ povedal trojnásobný majster sveta pre portál cyclingnews.

USPEJÚ ŠPRINTÉRI ALEBO KLASIKÁRI?

Adeptov na víťazstvo je veľmi veľa. Miláno – San Remo je nepredvídateľná klasika. Môže sa tešiť jeden zo šprintérov – Elia Viviani, Dylan Groenewegen, Fernando Gaviria alebo klasikári ako Greg van Avermaet, Michael Matthews, Matteo Trentin, Michal Kwiatkowski či vo fantastickej forme jazdiaci Julian Alaphilippe. Tradične má najviac možností belgický tím Deceuninck – Quick-Step a budeme zvedaví, aký variant zvolí. Na štarte nechýba celá plejáda skvelých cyklistov, vrátane vlaňajšieho obhajcu Vincenza Nibaliho či svetového šampióna Alejandra Valverdeho. Zaujímavosťou je, že posledným mužom, ktorý vyhral La Primaveru v dúhovom drese je Giuseppe Saronni z roku 1983.
Vítame Vás pri on-line prenose. Udalosť sa začne o 12:00.

Najčítanejšie na SME Šport

Inzercia - Tlačové správy

  1. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  4. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  1. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  2. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  3. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  4. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  5. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Prvá časť
  6. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  8. Opätovne ožíva bratislavská Koliba Expo
  9. Prvý dojem urobíte len raz. Prečo to platí práve pri predaji?
  10. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  1. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 57 108
  2. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 9 971
  3. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 9 495
  4. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 9 234
  5. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 9 005
  6. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 7 845
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 541
  8. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 6 287
  9. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 743
  10. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami 4 376

Téma: Cyklistika


Hlavné správy zo Sme.sk

Je Threema komunikačná platforma pre ľudí so zlým svedomím? (video)

Reportér denníka SME hovoí o Threeme aj o Kočnerovi.

Adam Valček
Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Kontajnery na triedený komunálny odpad.

NASA vyšetruje prvé obvinenie z trestného činu z vesmíru

Astronautka pristupovala k účtu expartnerky.

ISS obieha vo výške približne 400 kilometrov a vykonáva sa na nej vedecký výskum, ktorý by bol na povrchu Zeme nemožný.