Pôsobí až vo štvrtej lige. Klub predal viac ako 180-tisíc virtuálnych vstupeniek

Ilustračný snímok.
Ilustračný snímok. (Autor: TASR/AP)
TASR|9. máj 2020 o 13:10

Fanúšikovia pomohli svojmu tímu.

LIPSKO. Štvrtoligový nemecký futbalový klub Lokomotíva Lipsko získal z predaja vstupeniek na virtuálny duel vyše 182 000 eur.

Imaginárny duel proti "neviditeľnému súperovi" vyhrala Lokomotíva 5:0, diváci si zápas pozreli v sobotu na internete s nemeckým aj anglickým komentárom.

Fanúšikovia si kúpili vstupenky v hodnote jedno euro. Z vyzbieranej sumy chce vedenie klubu aspoň čiastočne nahradiť výpadok príjmov spôsobený pandémiou koronavírusu.

Fanúšikovia virtuálne prekonali klubový divácky rekord z roku 1987 z duelu semifinále Pohára víťazov pohárov s Girondins Bordeaux (120.000 divákov). Lokomotíva Lipsko vtedy zažila najúspešnejšia sezónu v klubovej histórii.

Mužstvo sa prebojovalo až do finále PVP, v ktorom po góle Marca van Bastena podľahlo Ajaxu Amsterdam 0:1. "Železničiari" odvtedy na podobný úspech čakajú, momentálne účinkujú až vo štvrtej najvyššej nemeckej súťaži.

Hoci ide o virtuálny duel a nebude uvádzaný v oficiálnych štatistikách návštevnosti, fanúšikovia Lipska prekonali európsky rekord z roku 1937, keď 149.547 divákov sledovalo v glasgowskom Hampden Parku súboj medzi Škótskom a Anglickom.

Svetový rekord drží brazílsky stánok Maracana, na ktorej v roku 1950 sledovalo finále MS medzi domácimi futbalistami a Uruguajom až 199.854 divákov. Informovala agentúra SID.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Nemecko»Pôsobí až vo štvrtej lige. Klub predal viac ako 180-tisíc virtuálnych vstupeniek