BRATISLAVA. Preteky na púšťach Blízkeho východu, na ľadových pláňach v Arktíde či v brazílskych dažďových pralesoch?
Od budúceho roka sa chystá netradičná motoristická séria s názvom Extreme E. Pôjde o jedinečné súboje elektrických SUV v extrémnych podmienkach.
Pôjde o inovatívnu sériu
Cieľom novej série je zvýšiť povedomie o klimatických zmenách a ich dopade na človeka a životné prostredie.
Okrem toho prinesie pretekanie na miestach, ktoré sú pre fanúšika veľmi netypické a neznáme.
"Momentálne tvrdo pracujeme na príprave prvej sezóny pretekov. Medzi naše kľúčové piliere patrí životné prostredie, rovnosť a elektrifikácia," povedal marketingový riaditeľ Extreme E Ali Russell.
Opísal aj prepojenie s novými technológiami. "Extreme E je inovatívna séria, ktorá zahŕňa virtuálnu realitu, rozšírenú realitu, 3D, pokrokové využitie kamery, hlasovanie fanúšikov a tiež pretekárov, ktorí natáčajú svoju jazdu. Hra sa stretne s realitou v tých najextrémnejších kútoch na zemi."
Pretekári zamieria aj do Grónska
Na svoje si prídu pretekári, ktorí budú musieť zvládnuť náročné situácie. V roku 2021 sa bude konať prvých päť pretekov.
Pretekári sa postupne predstavia v Senegale, Saudskej Arábii, Nepále, Grónsku a Brazílii.
Súčasťou seriálu bude sedem tímov. Ich presné zloženie však ešte nie je známe.
Organizátori však zverejnili zoznam pretekárov, ktorí by sa v Extreme E chceli predstaviť. Neskôr ho ešte aktualizovali.
Najznámejším menom medzi jazdcami je šesťnásobný víťaz šampionátu v rely Sébastien Ogier. Seriál WRC ovládol naposledy v roku 2018.
"Extreme E je úplne rozdielna než hocičo iné, čo máme v motorizme, takže je to pre mňa neuveriteľne príťažlivé," povedal Ogier pre oficiálnu stránku seriálu.
"Bude to úplne nový zážitok z jazdy. Nikdy som v pretekárskom kontexte nešiel s úplne elektrickým autom. Som nadšený, určite to bude zábava," dodal.
Tímy sa budú premiestňovať loďou
Séria Extreme E predstaví terénne špeciály s elektrickým pohonom v extrémnych podmienkach.
Zaujímavosťou je, že tímy sa nebudú premiestňovať leteckou dopravou, ale loďou RMS St. Helena z roku 1989. Tá bude slúžiť ako plávajúca základňa šampionátu.
Séria bude spolupracovať s dnes už známou Formulou E. Extreme E sa zaviazala k udržateľnosti a minimalizácii dopadu na životné prostredie. Rovnako sa podieľa na obnove oblastí zasiahnutých klimatickými zmenami.