Čo majú spoločné Ovečkin, Matthews a košickí hokejisti?

Košickí hokejisti podporili kampaň Movember. Zľava Žiga Pavlin, Martin Pospíšil a Radek Deyl.
Košickí hokejisti podporili kampaň Movember. Zľava Žiga Pavlin, Martin Pospíšil a Radek Deyl. (Autor: Facebook HC Košice)
Patrik Fotta|27. nov 2020 o 17:51

Chcú šíriť osvetu o rakovine prostaty.

KOŠICE. Nechať si narásť strnisko či bradu je pre hokejistov typické počas súbojov play off. V priebehu sezóny je to vo viacerých prípadoch skôr výnimočný jav.

Hráči HC Košice sa počas novembra rozhodli zapojiť do kampane, ktorou chcú upriamiť pozornosť na boj s ochorením rozšíreným najmä u mužskej populácie.

„Rakovina prostaty nie je téma, o ktorej by sa chlapi bavili pri pive a paradoxne práve pri pive sa zrodila myšlienka projektu Movember.

Dvaja kamaráti v snahe oživiť zašlú slávu kedysi populárnych fúzov, ktorej dali neskôr hlbší význam, inšpirovali desiatky krajín sveta, ktoré sa dnes oficiálne ku kampani na podporu boja s rakovinou prostaty hlásia,“ povedal riaditeľ marketingu a PR HC Košice Stanislav Mucha.

Hokejisti HC Košice si nechali narásť fúzy: fotogaléria

27.11.2020

Zapojili sa aj hviezdy NHL

Kampaň podporili známe osobnosti nielen z radov hercov, ale aj športovcov.

„Z hokejových zvučných mien možno spomenúť napríklad Alexandra Ovečkina, Austona Matthewsa či Toma Wilsona,“ uviedol Mucha.

Dôvod, prečo sa košickí hokejisti rozhodli zapojiť práve do tejto kampane je celkom jednoduchý.

„Hokejisti majú širokú fanúšikovskú základňu, z ktorej veľkú časť tvoria prirodzene muži. Napadlo nám preto, že ich zapojenie sa do kampane by mohlo mať dosah presne na cieľovú skupinu, ktorá sa o možnostiach prevencie rakoviny prostaty má dozvedieť.“

Niektorí využili nalepovacie fúzy

Z fotiek, ktoré Košičania zverejnili na svojich sociálnych sieťach je zrejmé, že hráči sa do kampane s dôležitou myšlienkou ochotne zapojili.

„Keď chlapcom v kabíne media tím navrhol participáciu, boli nadšení. Jediný problém vnímali v tom, že nie všetci svoje fúzy a brady majú. Túto záležitosť sme promptne vyriešili nalepovacími fúzami,“ pousmial sa Mucha.

„Veríme, že odvážna a otvorená komunikácia našich chlapcov na túto tému pomôže pri šírení osvety o dôležitosti prevencie rakoviny prostaty medzi mužmi.“

Fúzatý mesiac začal v Austrálii

Všetko sa začalo v roku 2003 v Austrálii, keď sa dvaja kamaráti Luke Slattery a Travis Garone stretli pri pive a pohrúžili sa do diskusie o tom, prečo sa z ulíc postupom času začali vytrácať fúzaté mužské tváre. Móda sa predsa neustále vracia, tak prečo nie aj fúzy?

Zo zábavy sa im podarilo prehovoriť pár kamarátov, aby dali fúzom šancu. Vybrali si november, ktorý spojili so začiatočným písmenom anglického výrazu pre fúzy – moustache, a stanovili jednoduché pravidlá: začať prvý „movembrový“ deň nahladko oholený a stráviť zvyšok mesiaca pestovaním dokonalého porastu.

Nakoniec však ich myšlienka dostala hlbší zmysel, založili charitatívnu organizáciu Movember Foundation a fúzy sa tak stali symbolom dovtedy tabuizovaného boja za mužské zdravie.

Movember má za úlohu meniť postoje mužov, ktorí sú nedbalí k mnohým zdravotným rizikám, má zvýšiť včasnú detekciu a diagnózu chorôb ako sú rakovina prostaty či semenníkov.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Hokej»Slovensko»Čo majú spoločné Ovečkin, Matthews a košickí hokejisti?