SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Ak športovec dodá emóciu, výrobok je predajnejší

Olympijské príbehy strieborného snoubordistu Radoslova Žideka a zlatého akrobatického skokana Aleša Valentu síce delia štyri roky, no v mnohom sa podobajú. Pre oboch to bola prvá veľká medaila, obaja vytiahli na svetlo šport, ktorý popularita zatiaľ ...

Olympijské príbehy strieborného snoubordistu Radoslova Žideka a zlatého akrobatického skokana Aleša Valentu síce delia štyri roky, no v mnohom sa podobajú. Pre oboch to bola prvá veľká medaila, obaja vytiahli na svetlo šport, ktorý popularita zatiaľ obchádzala. Ako sa predáva a zhodnocuje športový úspech?

Pri malom športe je cesta zložitejšia

Český reprezentant vraj zarobil na reklame okolo 12 miliónov a otvoril si vlastný skokanský areál. Odovzdával Českého leva, uvádzal kultúrny večer Královné popu. Služby športového marketingu využil naplno, nikto pred ním to v Čechách nedokázal lepšie.

Skryť Vypnúť reklamu

"V jeho prípade to bolo aj dobrou konšteláciou. Výsledok urobil na olympiáde, kde rovnako výrazne neuspel žiadny iný Čech. Verejnosť ho vnímala pozitívne, ako príjemného, komunikatívneho človeka. Ak športovca akceptujú bežní ľudia, jednoduchšie sa môže stať reklamnou tvárou niektorých značiek. Pripravili sme koncept a presvedčili sme partnerov, že najväčší zmysel má dlhodobá spolupráca," vysvetľuje Marek Miláček z pražskej športovej marketingovej agentúry Event Concept.

Podľa neho je však veľmi dôležitá práca na popularite športovca a následnom zhodnocovaní jeho úspechu. Ak ide o veľký šport, cesta je jednoduchšia.

"Úspech záleží aj na tom, či je trh pripravený na reklamu v spojení so športovou tvárou. Firmy si uvedomili, že nestačí len mať najlepší výrobok, ale musia o tom presvedčiť ľudí. Reklama funguje vtedy dobre, keď ponúka aj emócie. A športovci sú zväčša ich ideálnymi nositeľmi."

Skryť Vypnúť reklamu

Židek: Veci sú rozbehnuté

Ako predať svoj úspech sa učí už aj Radoslav Židek. Navždy bude prvým slovenským zimným olympijským medailistom. Pomaly doznievajúcu olympijskú eufóriu však treba využiť hneď teraz. "Niečo je rozbehnuté, zdá sa, že je to na dobrej ceste. Čo sa týka počtu ponúk, nie je toho zatiaľ naozaj tak veľa, aby som z toho padal na zadok," povedal Židek.

Jana Maniková, ktorá sa zaoberá športovým manažmentom, hovorí, že ideálne je spojiť sa so skúseným agentom alebo agentúrou. "O športový marketing sa jednotlivé zväzy zväčša starajú samostatne. Je minimum špecializovaných agentúr, myslím si, že športový manažment u nás ešte nie je dostatočne vyvinutý."

Marek Miláček z agentúry Event Concept dodáva, že športový marketing je veľmi špecifická oblasť. "Treba mať znalosti nielen z oblasti reklamy, ale je nutné poznať športové prostredia, prácu zväzov. Až keď nám samotní športovci začnú dôverovať, môže to fungovať."

Skryť Vypnúť reklamu

(slo)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Šport

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 222
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 062
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 153
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 031
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 661
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 371
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 995
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 600
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 314
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 312
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles možno očakávať najskôr o dva týždne

Pre koronu zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.