BRATISLAVA. Ekonomická kríza sa už dotkla aj jedného z najbohatších športovcov sveta golfistu Tigera Woodsa. Americká automobilka General Motors totiž oznámila, že sa dohodla na ukončení spolupráce s Woodsom.
GM vďaka tomuto kroku ušetrí až 8 miliónov dolárov za rok. Woods propagoval najmä značku Buick. Od roku 1999 však predaj Buickov klesol o 58 percent. Najviac zo všetkých značiek v portfóliu GM.
Automobilka je vo veľkých ťažkostiach a podľa denníka Guardian už požiadala americkú vládu o finančnú pomoc vo výške 25 miliárd dolárov.
General Motors už znížil plánované výdavky na reklamu, ktoré každoročne vynakladá počas televíznych prenosov z udeľovania Oscarov, cien Emmy a Super Bowlu. Spolupráca Woodsa s americkou automobilkou sa začala v roku 2000, keď sa stal najmladším golfistom, ktorý vyhral všetky štyri turnaje kategórie Major.
General Motors nie je jediným partnerom, o ktorého tridsaťdvaročný golfista prišiel. Pred rokom spoluprácu s ním ukončila finančná spoločnosť American Express.
Podľa odborníkov by to však na Woodsove príjmy nemalo mať veľký vplyv. Podľa magazínu Golf Digest Wood na sponzoringu vlani získal 120 miliónov dolárov.