MELBOURNE. Akiste aj obrovské horúčavy majú za následok, že druhý týždeň Australian Open návštevy klesali a rekordný trend z prvého týždňa neudržali. Celý turnaj videlo napokon 603 160 divákov, čo je o dve tisícky menej než vlani.
Pritom organizátori pridali dve nočné predstavenia v Hisense Aréne navyše a množstvo atrakcií vrátane Spiegelworldu. V 1. týždeň lákali najmä nové austrálske hviezdičky vrátane skvele rozbehnutej Dokičovej.
Zjedlo sa 12 204 koláčov, 18 417 párkov v rožku, 12 892 zmrzlín, vypilo sa 80 000 fliaš piva a 225 000 pohárov čapovaného. Oficiálnu webstránku navštívilo vyše 36 miliónov ľudí.
Najtvrdšie podanie mal snúbenec, zajtra už ženích Jarmily Gajdošovej Samuel Groth - 230 km/h. Zo žien Sabine Lisická (Nem.) - 196.
Turnaj obsluhovalo vyše 4500 ľudí, vrátane 337 zberačov, 365 rozhodcov, či 220 šoférov. Zamestnanci známej kozmetickej firmy urobili vo svojom veľkom salóne 11 200 účesov a vyše 7000 masáží. Najpopulárnejší tovar v oficiálnom suvenírovo obchode bol uterák Australian Open. Predali 16 801 kusov. Ak si uvedomíme, že jeden stál 55 dolárov (asi 28 eur), len na nich utŕžili takmer pol milióna eur!