BRATISLAVA. O vstupenky na budúcoročnú londýnsku olympiádu z prídelu pre Slovensko sa uchádza oveľa viac cudzincov než našincov.
Prostredníctvom marketingovej spoločnosti Slovenského olympijského výboru a dvoch autorizovaných predajcov (Stars & Friends Marketing a CK Kolumbus) sa na slovenský trh dostalo zatiaľ 4847 lístkov na 196 z 302 disciplín Hier XXX. olympiády. Ich predaj vo forme pobytových balíčkov sa začal 20. mája. Prvého augusta naň nadviaže predaj samostatných vstupeniek.
U nás kupujú Briti a Rusi
„Drvivá väčšina z doterajších takmer 600 e-mailových objednávok prišla zo zahraničia, najmä z Veľkej Británie a Ruska,“ konštatuje manažérka olympijskej spoločnosti Eva Gažová.
Slováci zrejme ešte riešia tohtoročné dovolenky. Na budúcoročné začnú myslieť až na prelome rokov.
„To však už na získanie miest v zájazdoch na olympiádu alebo samostatných olympijských lístkov môže byť neskoro. Právo uchádzať sa o ne nemá len slovenský občan, ale každý obyvateľ krajín Európskej únie,“ pripomína Gažová. „Tých Slovákov, ktorým sme sprostredkúvali vstupenky na minulé hry, sme už informovali, že odkladať rozhodnutie sa neoplatí.“
Veľký hlad po lístkoch je najmä v hostiteľskej krajine.
„Viacerí Briti prejavili záujem kúpiť si prinajhoršom aj slovenský pobytový balíček. Najmä tí, ktorí nežijú v Londýne a tak či tak budú potrebovať aj ubytovanie.“
Tri štvrtiny sa predajú cez internet
Na verejný predaj je určených 75 percent z 8,8 milióna vstupeniek. Londýnski organizátori nedávno žrebom rozdelili prvé tri milióny. Z 1,9 milióna žiadateľov (objednali si 20 miliónov lístkov) však uspokojili len 700-tisíc. Koľkí z nich sú občania Veľkej Británie a koľkí cudzinci, nie je známe. V druhom kole rozdelia ďalších 2,3 milióna vstupeniek (dve tretiny sú na futbalový turnaj).
Slovensko má „na čakačke“ ešte požiadavku na ďalších 1784 vstupeniek.
„Napríklad na ženský trap máme zatiaľ iba štyri a len Zuzka Štefečeková, ktorá v ňom bude v Londýne obhajovať striebro z pekinskej olympiády, má záujem si kúpiť dvadsaťdva,“ ilustruje Gažová.