Velits: Jazdiť vpredu ma stojí veľa síl

Tour de France sa blíži do svojej polovice. Prvá časť bola oveľa náročnejšia, ako by sa mohlo zdať. PETER VELITS je zatiaľ na výbornom siedmom mieste. Jeho cieľom je udržať sa v top 10 čo najdlhšie.

Favoritom sa zatiaľ na Tour de France nedarí. Peter Velits je po deviatich etapách na skvelom 7. mieste.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)
Zájazd na FC Liverpool - FC Porto od 390€ >>

Pred štartom Tour ste upozorňovali na to, že najmä v prvých etapách bude vládnuť v pelotóne veľká nervozita a príde k pádom. Ale tých pádov je už priveľa, aj u skúsených jazdcov a favoritov. Čím to je?

"Nervozita už prešla a nie je priamy dôvod, prečo k pádom dochádza. Posledný nepríjemný pád v nedeľňajšej etape bola nešťastná náhoda. Cesta sa zmenila zo suchej na mokrú a niektorí pretekári na to nevedeli správne a včas zareagovať. A tak došlo k hromadnému pádu. Niektorí pretekári mali smolu."

Mali ste pád aj vy alebo niektorý z kolegov vášho tímu, ak nerátame Gossa a Eisela v tímovej časovke?

"Pádom sa mi darí vyhýbať. V spomínanej nedeľňajšej etape spadli Tony Martin a Bak, ale nedošlo k vážnemu zraneniu."

Máte recept na vyhýbanie sa pádu?

"Jazdiť čo najviac vpredu, tam sa padá najmenej. Ale stojí to niekedy viac síl, ako jazdiť pokojne v strede pelotónu. Pozíciu vpredu si treba vedieť aj vybojovať. Keď sa na špici náš tím poskladá, cítiť, že už máme rešpekt."

K pádom došlo aj zavinením vodičov motocyklov či automobilov. Umožňujete im vy, cyklisti, bezpečný prejazd cez pelotón?

"Viem, že si vykonávajú svoju prácu. Nie vždy sa však dá uhnúť, vytvoriť priestor na predchádzanie. Ale to, čo predviedol vodič televízneho vozidla v nedeľňajšej etape, som ešte nevidel. Navyše sa to stalo vo vedúcej päťčlennej skupine, bol tam dostatok miesta, jednoznačne urobil chybu vodič auta."

Aké sú vaše pocity po prvých dvoch horských etapách?

"Nepovedal by som, že už išlo o horské, ale stredne ťažké etapy. Pocity sú dobré, lepšie ako pri mojich predchdzajúcich dvoch štartoch na Tour. Mám už viac skúseností, v správnej chvíli som vpredu a podobne."

Prekvapilo vás, že žltý dres vedúceho pretekára si vybojoval Francúz Thomas Voeckler?

"V žltom drese už raz bol a nie jednu etapu, ešte za čias Lancea Armstronga. Neprekvapilo ma, že sa o to opäť pokúsil a vyšlo mu to. Je typ pretekára, ktorý keď si povie, že chce vyhrať etapu, tak urobí všetko pre to, aby sa tak stalo. V skupine, ktorá bola v úniku, bol jednoznačne najlepší. Keď videl, že únik má nádej na úspech, urobil všetko pre to, aby získal žltý dres. Víťazstvo v etape už bolo druhoradé, aj keď sa oň pokúsil."

Je Voeckler aj s podporou svojho tímu schopný udržať si žltý dres až do cieľa v Paríži?

"Asi nie. Niekoľko etáp sa mu to bude dariť, ale potom si žltý dres oblečie niektorý z favoritov."

tour.jpginfo.gif
Etapy, tímy, dresy a iné zaujímvaosti o najslávnejších cyklistických pretekoch.

Akým dojmom na vás pôsobí Contador, bratia Schleckovci a ďalší favoriti?

"Mám taký pocit, že ešte svoju skutočnú formu neukázali. Favoriti zatiaľ chodia do cieľa spolu. Kto z nich je na tom najlepšie, to sa ukáže až v ťažkých horských etapách s dojazdmi vo vysokých nadmorských výškach. Ale v jednom som si istý, veľmi silný je Evans."

Ste siedmy v priebežnom poradí. Trúfate si ešte zlepšiť umiestnenie?

"Môže sa stať, že niektorý deň príde na mňa alebo aj na niektorého zo súperov kríza. Bude záležať, na ktorom mieste etapy sa to stane, či budem sám, alebo bude pri mne niekto z tímu. Na druhej strane, ak sa naskytne príležitosť na zlepšenie si postavenia, skúsim ju využiť. Teraz je však mojím hlavným cieľom udržať si miesto v prvej desiatke."

Platí stále, že lídrom tímu HTC-Highroad je Nemec Tony Martin?

"Je to tak. Máme však rovnaký čas, pozor na mňa dávajú aj ostatní členovia tímu. V priebehu etapy nemám extra prácu, som teda v podobnej pozícii ako Tony. V priebehu ďalších etáp príde ku kryštalizácii."

V televízii sme však videli, ako beriete zo sprievodného mechanického auta fľašky s občerstvením a nosíte ich kolegom. Aj pri dojazdoch pracujete na špici v prospech Cavendisha.

"Sme tím, v prospech tímu sa všetci pri práci striedame. Ani ja, ani Tony by sme si nedovolili v tomto štádiu pretekov tváriť sa, že nič nemusíme robiť, iba jazdiť na svoje tričko. Určite však nepôjdem dozadu po fľašky v niektorých ťažkých pasážach etapy."

Tešíte sa na 41 km dlhú časovku jednotlivcov, alebo z nej máte obavy?

"Videl som trať na rozpise i v skutočnosti. Ale netuším, ako bude pre mňa ťažká, či bude dokonca rozhodujúca alebo nie."

Váš tím nemá sponzora na budúcu sezónu. Máte niečo nové? Už vás niektoré tímy oslovili?

"O novom sponzorovi je zatiaľ ticho. Spolu s bratm Martinom čakáme, ako sa situácia vyvinie. My však nemusíme nič riešiť, na to máme manažéra Tonyho Romingera. On rokuje za nás. Viem však, že je v kontakte s niektorými tímami."

Ako vnímate úspech brata Martina, ktorý v nedeľu špurtoval ako druhý v poslednej etape Okolo Rakúska?

"Keď som sa tú správu dozvedel, veľmi ma potešila. Výsledok zaregistrovali aj ostatní členovia tímu. Veď byť hneď druhý za Benattim z Leopard, to je paráda."

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 220
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 174
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 686
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 830
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 671
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 323
  7. Kam do tepla v januári? 2 304
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 062
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 212
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 211

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

KULTÚRA

Woody Allen možno nakrútil svoj posledný film

Herci sa hanbia pred jeho adoptívnou dcérou, ktorá tvrdí, že ju zneužíval.

Neprehliadnite tiež

Rybáriková zvládla náročný súboj a postúpila do tretieho kola Australian Open

Slovenka sa v tejto fáze turnaja predstaví po prvý raz v kariére.

Svitko mal ťažký pád a zablúdil, skončil v druhej desiatke

Na čele priebežného poradia motocyklov sa ocitol Matthias Walkner.

Za zásluhy sa na olympiádu nechodí. Miklíka s Hudáčkom môžu nahradiť mladíci

Pri výbere podobných typov hráčov s podobnou formou by som uprednostnil hokejistov zo zahraničných súťaží, hovorí Eduard Hartmann.

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy konečne na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia, ale aj takí, ktorí pôjdu na presilovky, hovorí hokejista Ladislav Nagy.