Futbalový zväz sa vykúpil zo zmluvy s UFA Sports

(Autor: SITA)
Ladislav Harsányi|4. aug 2011 o 17:30

Slovenský futbalový zväz a UFA Sports Slovakia skončili zmluvný vzťah dohodou. Tá obsahuje aj finančnú kompenzáciu, ktorú zväz dnes už bývalému marketingovému partnerovi uhradí.

BRATISLAVA. Spory o výhodnosti či nevýhodnosti zmluvy, vyváženosti či nevyváženosti, skončila dohoda medzi Slovenským futbalovým zväzom a marketingovou spoločnosťou UFA Sports Slovakia o jej zrušení. Stalo sa tak k 27. júlu.

Zmluvu uzavrelo v roku 2009 predchádzajúce vedenie zväzu s platnosťou do 2016 (s dvojročnou opciou), nové ju vyhodnotilo ako jednostrannú, nevýhodnú a vypovedalo.

Druhá strana výpoveď neuznala a hrozila súdna dohra. Tá je zažehnaná, partneri sa dohodli na skončení zmluvného vzťahu.

Peniaze prídu z UEFA

„Je nám to ľúto vzhľadom na potenciál, ktorý slovenská reprezentácia má. Bohužiaľ, SFZ nemá záujem o pokračovanie spolupráce v zmysle existujúcej zmluvy,“ povedal výkonný riaditeľ UFA Sports Robert Müller von Vultejus. Výšku finančnej kompenzácie zainteresované strany neuviedli, podľa neoficiálnych informácií sa má pohybovať v miliónoch eur.

Ako bude zväz spravovať svoje marketingové práva v nasledujúcom období? „Prostredníctvom svojho marketingového oddelenia, respektíve 100-percentnej dcérskej spoločnosti,“ odpovedal prezident SFZ Ján Kováčik.

V budúcnosti nevylúčil ani spoluprácu s UFA Sports. „Museli by však ísť o novovytvorené zmluvné vzťahy, korektné a komfortné pre obe strany.“

Odkiaľ budú prúdiť peniaze z marketingu v najbližších rokoch? „Stali sme sa jedným zo siedmich krajín pilotného projektu centralizácie marketingových a televíznych práv UEFA. Zaručuje nám to v najbližšom kvalifikačnom cykle 2012-2014 päť miliónov eur bez ohľadu na súperov,“ vysvetlil Kováčik.

Okrem toho bude môcť zväz využiť 40 percent reklamnej plochy na domácich kvalifikačných zápasoch pre lokálnych partnerov a v prípravných stretnutiach má úplne voľné ruky.

Za kvalifikačný cyklus mal zväz od UFA Sports garantovaných 2,3 milióna eur vrátane bartrov. Müller von Vultejus tvrdí, že peňazí do pokladnice zväzu prišlo viac. Podľa Kováčika však zvýšenie bolo minimálne.

Reprezentácia do neplatenej televízie

Televízne práva na zápasy reprezentácie vlastní do roku 2012 Sport Five, ktorá ich predala platenému kanálu Digi TV.

„Voľne dostupné televízie tak musia žiadať o sublicenciu. Usilujeme sa o to, aby tak v budúcnosti nebolo a zápasy reprezentácie, majstrovstvá sveta i Európy sa dostali na zoznam verejnoprávneho vysielania,“ zdôraznil šéf slovenského futbalu Kováčik.

„Aj my sme boli nešťastní z toho, že Sport Five predala televízne práva futbalovej reprezentácie platenej televízii. V zahraničí je väčšinou legislatívne ošetrené, aby sa jej zápasy vysielali na neplatených kanáloch,“ nadviazal na Kováčika Müller von Vultejus.

UFA Sports zo slovenského futbalového trhu úplne neodíde. Pokračuje marketingová spolupráca s reprezentá〜ciou do 21 rokov a v platnosti zostáva aj zmluva s Úniou ligových klubov.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov