Slovák Gonda vedel, že je rýchly. Má titul

Sezónu ukončil nádejný slovenský pilot Richard Gonda siedmym víťazstvom. V Barcelone hrali aj slovenskú hymnu.

Richard Gonda (vľavo dole) s fanklubom po zisku titulu v Barcelone.(Zdroj: Facebook Richard Gonda)
  • Richard Gonda je štvornásobným majstrom Slovenska a víťazom Európskeho pohára v minikárach
  • V roku 2010 sa stal vicemajstrom v Carpathian Cupe
  • V roku 2011 sa zúčastnil na Renault FIA Young Driver Excellence Academy
  • Vlani štartoval v Northern European Cup s Formulou Renault 2.0
  • V roku 2013 vyhral titul v sérii European F3 Open

BRATISLAVA, BARCELONA. Na Slovensku vyrástol motoristický talent. Devätnásťročný Richard Gonda sa stal šampiónom série European F3 Open. Hneď v prvej sezóne.

Titul získal v sobotu na prvých pretekoch v Barcelone.

Pribrzdil ho defekt

V kvalifikácii pritom pre defekt nestihol dosiahnuť lepší čas. V pretekoch však vybojoval tretiu priečku.

„Po veľmi problémovej kvalifikácii som mal štvrté miesto na štarte. To však neodzrkadľovalo našu rýchlosť. Vedel som, že v pretekoch budeme mať možnosť bojovať o pódium. Napokon sa všetko podarilo. Som nesmierne šťastný,“ tešil sa Gonda.

V nedeľu sa už ako istý majster v posledných pretekoch sezóny tešil z víťazstva.

Zo 16 pretekov v priebehu sezóny vyhral až sedem. V hodnotení seriálu získal 100 bodov. Druhý Brit Twynham mal 81.

V hierarchii formulových pretekov predstavuje európska F3 akúsi „tretiu ligu“ za kráľovskou F1 a nižšími súťažami GP2, formula Renault 3.5 alebo Auto GP.

Formulou 3 prešla aj väčšina dnešných pilotov F1. Jazdili tu napríklad i Sebastian Vettel či Kimi Räikkönen. Ani jeden z nich však nezískal titul.

Monoposty v kategórii F308 s dvojlitrovým motorom Toyota majú všetci pretekári rovnaké. Tímy si prispôsobujú podvozok, geometriu, aerodynamiku, prevodovku.

Vozidlá majú výkon asi 250 koní, vážia 500 kilogramov, dosahujú maximálnu rýchlosť okolo 250 km/h. V porovnaní s formulou 1 sú na päťkilometrovom okruhu pomalšie asi o 10 sekúnd.

Preteky F3 sa väčšinou idú na rovnakých okruhoch ako veľké ceny formuly 1.

Chcel by sa posunúť

Gonda ešte nevie, kde bude pôsobiť v budúcom roku.

„Rád by som sa dostal do triedy Auto GP, no krokom vpred by bol aj prechod do silnejšej kategórie v rámci formuly 3 – F312,“ vravel pre SME ešte pred pretekmi v Barcelone.

Sníva aj o postupe do formuly 1. „O päť rokov by som tam chcel byť,“ vraví.

Na postup však potrebuje silnejších sponzorov. V tejto sezóne mal rozpočet 100-­tisíc eur. Na vstup do F1 treba mať sponzorov za 10 až 20 miliónov eur.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Slovenský pilot: O päť rokov sa vidím vo formule 1

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 302
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 016
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 914
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 248
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 459
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 603
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 275
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 759
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 607

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Prvá klasika ukáže favoritov. Víťazstvo sa však nevypláca

Belgičan Tom Boonen má poslednú šancu vyhrať klasiku, na ktorej ešte netriumfoval. O pár týždňov slávny cyklista ukončí kariéru.

Jurčo v NHL zmenil klub, bude spoluhráčom Hossu a Pánika

Slovenský hokejista doteraz pôsobil v Detroite.

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart. Každé preteky, kde štartujem, sú pre mňa aj pre tím dôležité a chceme byť úspešní, vraví.

Nováčik z Nových Zámkov ponížil majstra, Nitre dal osem gólov

Banská Bystrica vyhrala už deviaty raz za sebou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop