DOPLNENÉ V SOBOTU O 19:56

Vettelova nová formula bude škaredá

O víťazoch veľkých cien budúci rok už toľko nebudú rozhodovať pneumatiky, ale chladenie či spotreba paliva. F1 zásadne mení pravidlá.

Na dnešný dizajn nielen formule Sebastiana Vettela sa môžete pozrieť pri Veľkej cene Brazílie naposledy.(Zdroj: TASR / AP)

BRATISLAVA. Len posledné preteky a F1 ako ju dnes poznáme skončí. „Revolúcia, viac ako evolúcia, ak to chcete takto,“ hovorí Nick Chester, technický riaditeľ Lotusu.

Celkom nové bude od budúcej sezóny na pretekárskych autách takmer všetko od motora až po dizajn vpredu i vzadu.

Zmeny v technických predpisoch majú priniesť viac vzrušenia a menej prevahy Sebastiana Vettela. Nebude to zadarmo, šéfovia tímov sa zhodujú, že autá nebudú práve najkrajšie.

Pravidlá kazia vzhľad už roky

"Ten nízky nos, ktorý budeme mať budúci rok... Myslím, že môže prísť niečo naozaj esteticky trápne vyzerajúce," povedal Adrian Newey, technický riaditeľ Vettelovho týmu Red Bull.

Po Veľkej cene Ameriky sa v Texase posťažoval, že by sa na podobné veci mala dávať pri úpravách technických predpisov väčšia pozornosť. Vzhľad pretekárskych vozidiel podľa neho zmeny pravidiel kazia už 15 rokov.

"Musím povedať, že aktuálne zmeny priniesli autám zopár naozaj škaredých častí,“ cituje Neweyho web f1fanatic.co.uk.

Red Bull sa však podľa neho nechystá vyhrávať nijakú súťaž krásy a nezaujíma ich nič iné, ako urobiť ich auto v rámci predpisov čo najrýchlejšie. Práve toto je pre Neweyho jediná zaujímavá vec.

Technický riaditeľ Ferrari James Allison sa aj na dizajn áut pozerá optimisticky. Práve jeho tím prišiel v roku 2009 s veľmi nepeknou prednou maskou, auto sa však ďalej vyvíjalo a dnes vyzerá inak. „Myslím, že je veľmi sexy,“ hovorí Allison. Na Red Bull rýchlostne však ani sexy Ferrari nestačilo.

ferrari_wiki_600.jpg

Takto vyzerá základné porovnanie modelov Ferrari pre F1 na dve posledné sezóny.

FOTO: WIKIMEDIA / CC

Motor bude potrebovať nové chladenie

„Zmien je toľko, že ani neviem kde začať,“ povedal Nick Chester na webe Lotusu. Podobná revolúcia ešte podľa neho v tomto športe nebola.

Okrem prednej časti sa výrazne podľa neho zmení aj zadná časť áut. Dôvodom je celkom nový, 1,6 litrový motor V6 s turbom namiesto doterajších V8.

„Bude mať úplne inú veľkosť i výzor, úplne iné požiadavky na chladenie a to značne ovplyvní výzor auta aj zadu,“ povedal Chester.

Víťazov bude budúci rok výrazne určovať podľa neho aj spotreba paliva. Napríklad Mercedes sa viac sústredí na výkon bez ohľadu na spotrebu, iné tímy sa snažia jazdiť zase s nižšou spotrebou.

Šéf Lotusu dodáva, že využitie paliva v pretekoch bude ovplyvňovať aj postavenie na štarte.

„Ak sa kvalifikujete horšie, v úvodnej časti budete určite palivo šetriť, aby ste ho neskôr lepšie využili, keď sa trať prečistí,“ predpovedá Chester.

Konečný vzhľad pretekárskych áut sa dozvieme až na budúci rok. Tímy ich zvyknú predstavovať začiatkom februára, prvá Veľká cena bude v polovici marca v Austrálii.

sezona2014_autosport_com.jpg

Takto si nové autá predstavuje web autosport.com

Kresba: Autosport.com

Kvalifikáciu v Brazílii ovládol Vettel

Už istý majster sveta formuly 1 Nemec Sebastian Vettel odštartuje do nedeľňajšej Veľkej ceny Brazílie, ktorá je poslednou v sezóne 2013, z prvého miesta.

Štvornásobný šampión Sebastian Vettel zo stajne Red Bull dominoval v sobotňajšej kvalifikácii na okruhu Interlagos, ktorú poznačilo nepriaznivé počasie. Silný dážď spôsobil, že záverečná fáza kvalifikácie sa posunula až o 40 minút, pretože vozovka bola silno podmočená a nespôsobilá na pretekanie. Vettel zaknihoval 45. pole position vo svojej kariére a v hlavných pretekoch sa pokúsi o deviaty nepretržitý triumf.

Z druhého miesta odštartuje v nedeľu o 17.00 SEČ Vettelov krajan Nico Rosberg na Mercedese, tretí skončil Španiel Fernando Alonso na Ferrari. Na 4. mieste skončil v kvalifikácii Vettelov tímový kolega Austrálčan Mark Webber, pre ktorého bude VC Brazílie poslednou v kariére.

Výsledky kvalifikácie na VC Brazílie: 1. Sebastian Vettel (Nem./Red Bull) 1:26,479 min., 2. Nico Rosberg (Nem./Mercedes) 1:27,102, 3. Fernando Alonso (Šp./Ferrari) 1:27,539, 4. Mark Webber (Austr./Red Bull) 1:27,572, 5. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes) 1:27,677, 6. Romain Grosjean (Fr./Lotus) 1:27,737, 7. Daniel Ricciardo (Austr./Toro Rosso) 1:28,052, 8. Jean-Eric Vergne (Fr./Toro Rosso) 1:28,081, 9. Felipe Massa (Braz./Ferrari) 1:28,109, 10. Nico Hülkenberg (Nem./Sauber) 1:29,582, 11. Heikki Kovalainen (Fín./Caterham) 1:27,456, 12. Paul di Resta (Škót./Force India) 1:27,798, 13. Valtteri Bottas (Fín./Williams) 1:27,954, 14. Sergio Perez (Mex./McLaren Mercedes) 1:28,269, 15. Jenson Button (V. Brit./McLaren Mercedes) 1:28,308, 16. Adrian Sutil (Nem./Force India) 1:28,586, 17. Pastor Maldonado (Venez./Williams) 1:27,367, 18. Esteban Gutierrez (Mex./Sauber) 1:27,445, 19. Charles Pic (Fr./Caterham) 1:27,843, 20. Giedo van der Garde (Hol./Caterham) 1:28,320, 21. Jules Bianchi (Fr./Marussia) 1:28,366, 22. Max Chilton (V. Brit./Marussia) 1:28,950

(tasr)

Tento víkend sa koná posledná Veľká cena F1 tohto roku. Čo o F1 viete?

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Malé knedličky, veľké dojmy
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  5. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  9. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  10. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 626
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 614
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 563
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 612
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 195
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 825
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 877
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 292
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 960
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 455

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

Neprehliadnite tiež

Odvolaný Ranieri má sympatie verejnosti, legendy kritizujú vedenie

Ranieri pred deviatimi mesiacmi doviedol Leicester k senzačného titulu, na lavičke tohto mužstva pôsobil od júla 2015.

Duda bude v sobotu na zápasovej súpiske, potvrdil tréner

Od minulého utorka Slovák trénuje so svojimi spoluhráčmi.

Šachtar má šatňu plnú rozzúrených hráčov, mali ich poraziť rozhodcovia

Róbert Mak so Zenitom Petrohrad v Európskej lige končí, Greguš a Bénes pokračujú.

Talent Tottenhamu nechutným zákrokom takmer ukončil kariéru protihráča

Tottenham remizoval doma 2:2 a v Európskej lige skončil.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop