Organizátori ZOH získali z marketingu už 1,3 miliardy USD

Olympijský plameň a kruhy v Soči.
Olympijský plameň a kruhy v Soči. (Autor: SITA/AP)
SITA|31. jan 2014 o 15:44

ZOH sú po marketingovej stránke úspešným projektom.

SOČI. Organizátori zimných olympijských hier 2014 v Soči sú úspešní v získavaní finančných prostriedkov od partnerov. V rámci marketingového programu sa im podarilo zabezpečiť viac ako 1,3 miliardy dolárov, čo je najviac v histórii zimných olympijských hier.

"Do marketingového a licenčného programu sa zapojili popredné svetové spoločnosti, ktoré sú lídrami vo svojich oblastiach. Licenciu na používanie symboliky dostalo okolo 5000 rôznych produktov. Očakávaný zisk z ich predaja môže dosiahnuť viac ako 500 miliónov dolárov," uvádza sa v stanovisku organizačného výboru.

Suma 1,3 miliardy dolárov z marketingu je trikrát vyššia, ako predpokladali Rusi pri kandidačnom procese. Už pred začiatkom podujatia je veľký záujem o rôzne suveníry, organizátori už predali viac ako 3,6 milióna kópií maskotov.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Ďalšie športy»Olympijské»Organizátori ZOH získali z marketingu už 1,3 miliardy USD