Gonda po havárii presedlal do formuly Acceleration

Dvadsaťročný Banskobystričan sa v pretekoch v španielskej Navarre prebojoval na stupeň víťazov.

Richard Gonda skončil v španielskej Navarre tretí, celkove je po štyroch pretekoch FA1 na 6. mieste.(Zdroj: FACEBOOK R.G.)

BRATISLAVA. Najúspešnejší slovenský formulový jazdec Richard Gonda začal sezónu v apríli ťažkou haváriou v Auto GP a teraz už znova boduje - v novozaloženej FA1 Acceleration. Víťaz vlaňajšieho seriálu European F3 Open Cup verí, že postupnými krokmi sa raz dostane do kráľovskej formuly 1.

Mal šťastie v nešťastí

Dvadsaťročný Banskobystričan sa tešil na súboje v Auto GP, ale úvodné preteky v marockom Marákeši zmenili jeho plány. V britskom tíme Virtuosi UK si zvykal na nové vozidlo, ktoré je v porovnaní s vlaňajšou eftrojkou výrazne silnejšie, a na mestskom okruhu chcel byť medzi najlepšími.

„Vo štvrtom kole som útočil na Kevina Giovesiho,“ opísal jeden z najťažších karambolov vo svojej kariére.

„Talian zrazu spomalil, mal na aute technické problémy. Najprv chcel odstaviť monopost na pravej strane cesty, ale náhle si to rozmyslel a zamieril krížom cez cestu na ľavú výbehovú zónu. Práve vo chvíli, keď som vedľa neho prechádzal asi dvestokilometrovou rýchlosťou. Po náraze som videl už len modré nebo, nasledovalo tvrdé pristátie.“

Neovládateľný monopost pristál v bariére. „Mal som šťastie v nešťastí: záves kolesa prerazil monokok pár centimetrov od mojej nohy.“

Mechanici tímu Viruosi nestačili opraviť zdemolované vozidlo do ďalších pretekov na okruhu Paula Ricarda vo Francúzsku.

Nová motivácia

Gondovo predsavzatie, že v Auto GP chce od začiatku jazdiť v špičke, sa zrútilo.

„V tej chvíli prišla zaujímavá ponuka od organizátorov FA1 Acceleration, čo sú osemdielne pretekárske víkendy spojené s hudobným festivalom. Získal som novú motiváciu,“ vravel talentovaný slovenský jazdec.

Gonda stihol premiéru FA1 v portugalskom Portimau, bodoval v troch z doterajších štyroch pretekov a v španielskej Navarre sa ako tretí v cieli dostal na stupeň víťazov.

„Urobil som dobrý krok,“ pochvaľoval si. „Máme rovnaké monoposty ako v Auto GP - osemvalcové, triapollitrové motory Zytek s výkonom 550 koní, ale používame lepšie pneumatiky Michelin. Vozidlo má aj jemne upravenú aerodynamiku, lepší prítlak.“

Na jedno kolo je monopost rýchlejší asi o dve sekundy. Na dlhej rovine vytiahne rýchlosť vyše 300 km/h.

„Konkurencia je tu silnejšia ako v Auto GP, mám sa s kým porovnávať.“

Podľa propozícií súťaže je ročný rozpočet každého pretekára 450-tisíc eur.

Gondovým kolegom v talianskom tíme bývalého pretekára F1 Piercarla Ghinzaniho je 24-ročný Mirko Bortolotti. Šampión F2 z roku 2011 bol testovacím jazdcom Ferrari. Teraz je s 83 bodmi na čele FA1, slovenský zástupca na šiestom mieste má 22 bodov.

V najbližšom víkende sa Gonda predstaví na aute v slovenských farbách v nemeckom Nürburgringu a začiatkom júla si exhibične zajazdí na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni.

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 943
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 848
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 297
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 071
  5. Kam do tepla v januári? 1 753
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 406
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 397
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 092
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 071
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 900

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

DOMOV

Manžela jej zatkli komunisti, pracovala pod cudzími menami

Marte Ličkovej udelil prezident Andrej Kiska Rad Ľudovíta Štúra II. triedy.

Neprehliadnite tiež

Ak by bol Hamšík mladší, mohol by stáť aj sto miliónov

Redakcia SME zostavila rebríček najdrahších slovenských futbalistov. Na čele je Milan Škriniar.

Nechcel som, aby Nasťa odišla z Ruska. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ruský biatlon je v útlme. Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

Neísť na majstrovstvá Európy? Slováci si to nemôžu dovoliť, ide im o podporu

Biatlonové ME nemajú takú prestíž, ako je to v iných športoch.

Mirnyj: Najpamätnejší moment? Za prítomnosti štátnej garnitúry sme zdolali Rusov

Z toho, že som bol na olympiáde vlajkonosičom, som mal obavy, priznáva bieloruský tenista.