Jazdci Mercedesu majú pred Hockenheimom motiváciu navyše

Prehľad pred Veľkou cenou Nemecka, desiatym podujatím tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1.

Sebastian Vettel vyhral v Hockenheime naposledy.(Zdroj: SITA/AP)

HOCKENHEIM. Tohtoročný seriál majstrovstiev sveta formuly 1 sa dostáva do svojej druhej polovice, v nedeľu 20. júla sa na okruhu Hockenheimring uskutoční desiate podujatie - Veľká cena Nemecka. Pomaly sa blíži aj koniec európskej časti sezóny, jazdci sa na starom kontinente predstavia ešte štyrikrát a potom si v polovici októbra z Ázie ešte "odskočia" na preteky do ruského Soči.

Vlani na Nürburgringu triumfoval úradujúci a štvornásobný majster sveta Sebastian Vettel, no tento rok sa po zmene technických pravidiel trápi. V individuálnom hodnotení patrí pilotovi Red Bullu po deviatich veľkých cenách až šieste miesto. "Vždy si užívam atmosféru na Hockenheimringu. Už keď prídete na okruh ráno, je plný fanúšikov a na tribúnach vidno veľké množstvo nemeckých vlajok. To nám dodáva mnoho odhodlania. Samozrejme, že sa im chcete za to odvďačiť, ale nie vždy to máte vo vlastných rukách. Cez víkend však budeme útočiť a do pretekov dáme všetko," povedal Vettel pre oficiálnu stránku efjednotky.

Medzi najväčších a zrejme aj jediných favoritov patria pred VC Nemecka jazdci Mercedesu. Jeden z dvojice Nico Rosberg, Lewis Hamilton sa s veľkou pravdepodobnosťou bude na konci sezóny tešiť z majstrovského titulu. Boj je veľmi napínavý, Rosberg má momentálne pred Hamiltonom iba štvorbodový náskok. Na poslednej VC Veľkej Británie sa podarilo triumfovať britskému pilotovi napriek tomu, že štartoval až zo šiestej priečky. Rosberg musel pre technické problémy odstúpiť.

Rosberg: Som veľmi odhodlaný

"Vyhrať na Silverstone bol jednoducho neuveriteľný pocit - pre mňa, tím a fanúšikov. Nemohol som si želať viac. Bol to dobrý štart smerom k druhej polovici ročníka, v boji o titul to bude veľmi tesné. Samozrejme, nikdy nechcete vidieť svojho tímového kolegu v problémoch. Dúfame, že naše autá už doštrajkovali a budeme sa môcť sústrediť na súboje na trati. Nemôžete mať všetko - najrýchlejší monopost, najväčšiu rýchlosť a perfektnú spoľahlivosť. Do pretekov v Nemecku idem s tým, že ak odvediem dobrú prácu, môžem byť vpredu. Pôjde o domácu veľkú cenu pre Mercedes, takže bude dôležité pre mňa i pre tím dosiahnuť čo najlepší výsledok. V Nemecku som vyhral už dvakrát, ale na Hockenheimringu naposledy v roku 2008. Cieľom pre tento víkend bude zmeniť to," vyjadril sa Hamilton.

Nico Rosberg vo Veľkej Británii nedokončil vôbec svoje prvé preteky v sezóne, z predchádzajúcich ôsmich má na konte tri prvé a päť druhých miest. Po odstúpení z VC na Britských ostrovoch sa bude určite chcieť vrátiť na vlnu úspechov. "V Hockenheime pôjde o rozhodujúce preteky pre nás všetkých. Je to domáca veľká cena Mercedesu a pre mňa druhá taká po Monaku. Som veľmi odhodlaný sa pobiť o dobrý výsledok. Je to okruh, na ktorom som počas mojej kariéry dosiahol najviac víťazstiev, takže sedí môjmu jazdeckému štýlu. Samozrejme, že by som do tohto zoznamu rád pridal aj preteky formuly 1. Vždy som mal veľkú podporu zo strany nemeckých fanúšikov. Veľmi sa na to teším," dodal aktuálny líder poradia MS Rosberg.

Diskusia okolo legálnosti FRIC

Po VC Veľkej Británie sa rozprúdila diskusia okolo legálnosti systému FRIC (front-and-rear interconnected suspension), ktorý prepája predné a zadné zavesenie kolies. Medzinárodná automobilová federácia (FIA) informovala, že môže ísť o porušenie technických pravidiel, a preto vyzvala tímy, aby sa jednohlasne dohodli medzi sebou. K tomu však podľa informácií portálu Autosport neprišlo a v Nemecku systém určite nevyužijú Red Bull a McLaren. Ak niektorý z tímov nastúpi do pretekov s FRIC-om, môžu ostatní proti nemu podať sťažnosť, čo následne bude posudzovať FIA.

Dodávateľ pneumatík pre formulu 1 Pirelli priviezol na Hockenheimring dve najmäkšie zmesi pneumatík. Počasie by malo fanúšikom i jazdcom priať v piatok aj v sobotu, meteorológovia hlásia jasno a maximálnu teplotu 33° C. Horšie to bude podľa predpovedí v nedeľu, má pršať a ortuť teplomera vystúpi najviac na 27° C. Nedeľňajšie preteky sa začnú tradične o 14.00 h, sobotňajšia kvalifikácia je na programe v rovnakom čase.

Preteky VC Nemecka sú prvými "nemeckými" v efjednotke po návrate Pirelli ako dodávateľa pneumatík a patria medzi podujatia s najdlhšou históriou. Po prvý raz sa išli už v roku 1926. V oficiálnom kalendári MS F1 figurujú od roku 1951 a chýbali v ňom dodnes len trikrát (1955, 1960, 2007). V novodobej histórii hostili VC najmä dva legendárne okruhy - Hockenheimring a Nürburgring.

Raz sa išla na okruhu AVUS blízko Berlína (1959). V roku 2007 Nemecko prišlo o právo organizovať dve VC, keďže od roku 2008 získal práva na VC Európy okruh v španielskej Valencii. Na základe dohody sa od roku 2008 v organizovaní VC Nemecka striedajú usporiadatelia na Hockenheimringu a Nürburgringu. Okruh neďaleko mesta Hockenheim v Bádensku-Württenbersku postavili v roku 1932. Leží na brehu rieky na úplnej rovine. Prešiel dvoma veľkými prestavbami - v roku 1965 a 2001, ktoré viedli k jeho skráteniu z pôvodných 8 na dnešných 4,5 km. Súčasnú podobu trate navrhol architekt Hermann Tilke.

Hockenheimring si vyžiadal niekoľko životov pilotov F1, no nikdy nie na VC Nemecka. V roku 1968 sa tu na pretekoch F2 skončila životná púť dvojnásobného majstra sveta (1963, 1965), Škóta Jima Clarka. V roku 1980 tu pri testoch tímu Alfa Romeo smrteľne havaroval Francúz Patrick Depailler. Súčasťou areálu v Hockenheimringu je na európskych tratiach nezvyčajná štvrťmíľová rovinka na preteky dragsterov.

Veľká cena Nemecka:

Dejisko: Hockenheimring

Dĺžka jedného kola: 4,574 km

Dĺžka pretekov: 306,458 km (67 kôl)

Divácka kapacita: 120 000 miest na sedenie

Minuloročný víťaz: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull - na Nürburgringu

Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 1:13,780 min - Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren (2004)

Najviac víťazstiev - jazdec: 4 - Michael Schumacher (1995, 2002, 2004, 2006)

Najviac víťazstiev - tím: 21 - Ferrari

Prehľad posledných víťazov VC Nemecka:

2013 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull

2012 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari

2011 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2010 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari

2009 - Mark Webber (Aus.) Red Bull

2008 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2007 - nekonala sa

2006 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari

2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault

2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari

2003 - Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams

2002 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari

2001 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams

2000 - Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari

Poradie MS (po 9 z 19 pretekov):

1. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 165 bodov, 2. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 161, 3. Daniel Ricciardo (Aus.) Red Bull 98, 4. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 87, 5. Valtteri Bottas (Fín.) Williams 73, 6. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 70

Pohár konštruktérov:

1. Mercedes 326 bodov, 2. Red Bull 168, 3. Ferrari 106, 4. Williams 103, 5. Force India 91, 6. McLaren 90

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 933
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 482
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 801
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 693
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 259
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 135
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 286
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 903
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 193
  10. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 087

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

DOMOV

Analytici: Ficove zajacoviny sú určené ľudu, nie Druckerovi

Reči premiéra sú podľa expertov prejavom populizmu.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Budaj prijal pozíciu dvojky tímu. Chcem pomôcť Vasilevskému, vraví

O sklamaní hovoriť nechce. Budaj však priznal, že zmenu nečakal.

Podpora prišla na pohrebnom aute, majster po vyhodení kouča zabral

Ak to videl Claudio Ranieri, musí si hovoriť, kde toto nadšenie bolo pred týždňom, rýpol si Gary Neville.

Bieloruská legenda predala aj olympijské medaily, aby nemusela hladovať

Na predaji medailí či trofejí zarobila 183-tisíc amerických dolárov.

Ruskí atléti organizujú kemp bez dopingu, za pozitívny nález zaplatia 25-tisíc dolárov

Bolo by hlúpe popierať, že žijeme v krajine bez dopingových problémov, tvrdí bývalý ruský atlét.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop