BRATISLAVA. Richard Gonda vlani ako nováčik senzačne vyhral seriál European F3 Open Cup v kategórii F308, tento rok skončil najúspešnejší formulový jazdec zo Slovenska celkovo tretí vo Formule A1 Acceleration a na budúci rok sa chce 20-ročný Banskobystričan ešte viac priblížiť k vysnívanej fomule 1.
„Po vydarených testoch na vozidle francúzskeho tímu Tech 1 Racing v španielskom Jereze mám ponuky jazdiť seriál Formuly Renault 3,5, o ktorej sa vraví, že je vstupnou bránou do efjednotky,“ povedal talentovaný pretekár.
Zaujal pri testovaní
Gonda dostal v októbri ponuku na testovanie od jedného zo špičkových tímov Formuly Renault 3,5 a výsledkami sa medzi šestnástimi jazdcami zaradil na ôsme miesto, z nováčikov bol štvrtý.
„Bol to pre mňa veľký zážitok,“ rozprával o skúsenostiach s novým autom. „Pred piatimi rokmi som s obdivom sledoval pretekárov vo Formule Renault 3,5 a teraz som si v nej mohol zajazdiť aj ja.“
Monopost Dallara s osemvalcovým, triapollitrovým motorom Zytek a výkonom 530 koní mal karbónové brzdy ako vo formule 1, tlačidlom na volante ovládal systém DRS na zadnom prítlačnom krídle.
„Auto bolo zhruba len o dve sekundy pomalšie ako na tomto okruhu v Jereze jazdili vozidlá efjednotky,“ doplnil. „Moje výsledky zaujali niektoré tímy a dnes mám na stole zaujímavé ponuky na sezónu 2015.“
Pred Gondom a jeho tímom stojí teraz rozhodujúca úloha získať sponzorov. Tohtoročná sezóna vo Formule A1 Acceleration ho podľa našich odhadov stála okolo 400-tisíc eur, seriál vo Formule Renault 3,5 je ešte nákladnejší.
Havária zmenila plány
Gonda začal túto sezónu v seriáli Auto GP v britskom tíme Virtuosi, ale po havárii v úvodných pretekoch v marockom Marákeši musel zmeniť plány.