BRATISLAVA. Tridsaťsekundový reklamný priestor za štyri a pol milióna dolárov, vstupenky za niekoľko tisíc a viac ako sto miliónov divákov pri televíznych obrazovkách.
Finále ligy v americkom futbale s názvom Super Bowl je jednou z najprestížnejších udalostí vo svete športu i biznisu. Sledovanosťou ho možno porovnať s otváracím ceremoniálom olympijských hier či finále majstrovstiev sveta vo futbale.
Od roku 2004 do roku 2013 vygeneroval podľa Kantar Media 2,1 miliardy dolárov. A vlaňajší zápas medzi Seattle Seahawks a Denver Broncos sa stal najsledovanejším programom americkej televíznej histórie.
What's your #SB49 prediction: @Seahawks or @Patriots? http://t.co/NR0dxM0Tbmpic.twitter.com/QG3CqieFij
— TorontoStar (@TorontoStar) 31. Leden 2015
Podľa agentúry Nielsen, ktorá meria sledovanosť, ho pozeralo 111,5 milióna ľudí. Aj predchádzajúci rekord z roku 2012 držal Super Bowl – 111,3 milióna divákov. Celkovo stanovil rekord štyrikrát za posledných päť rokov.
Tohtoročný súboj tímov Seattle Seahawks a New England Patriots sa na štadióne v Arizone začína v noci z nedele na pondelok o 0:30 stredoeurópskeho času. Od polnoci ho naživo vysiela Sport1 a Sport2 HD.
Len aby nedostal pokutu
Významnou udalosťou v týždni pred Super Bowlom je Mediálny deň. Zúčastňujú sa ho všetci finalisti, dve tisícky novinárov a niekoľko šťastných priaznivcov, ktorí získajú lístky.
Tento rok nebolo otázkou, či niekto z hráčov prezradí nejakú senzáciu, ale či vôbec príde hviezdny running back tímu Seattle Seahawks Marshawn Lynch.
Rodák z Oaklandu sa novinárom vyhýba. Opakovane. Vlani v novembri dostal pokutu stotisíc amerických dolárov. Kolektívna zmluva súťaže s hráčskou asociáciou i kontrakty jednotlivých futbalistov prikazujú, aby boli novinárom k dispozícii.
Vystúpenie Marshawna Lyncha na Mediálnom dni.
Lynch na mediálny deň prišiel. A vystúpil svojim tradičným spôsobom.