Môže byť Iniesta marketingovo zaujímavejší ako Cristiano Ronaldo?

V rebríčku marketingovo najpríťažlivejších futbalistov sa nachádzajú výlučne ofenzívne typy hráčov.

Iniesta má povesť futbalového "sympaťáka", marketingovou ikonou dnešného futbalu je však jednoznačne Cristiano Ronaldo.(Zdroj: TASR/AP)
Finále populárneho Audi cupu za skvelých 115 € >>

BRATISLAVA. Nemecká spoločnosť Repucom, ktorá sa špecializuje na športový marketing zostavila rebríček desiatich marketingovo najatraktívnejších európskych futbalistov.

Neprekvapí, že TOP 10 ovládol portugalský fenomén CR7, druhý skončil Ronaldov bývalý spoluhráč z Manchestru United Wayne Rooney, tretia priečka sa ušla Andrésovi Iniestovi z Barcelony.

V rebríčku nenájdeme ani jedného obrancu, respektíve brankára. Všetci ocenení sú rýdzo útočné typy.

Z krajín udávajú tón Nemecko a Holandsko (obaja po 2 nominácie), z ligových súťaží hrá prím tá najbohatšia, teda anglická Premier League. Navyše iba trojica Iniesta, Pirlo a Götze nemá priamu skúsenosť s Premier League.

Najmladším členom elitného výberu je už spomínaný strelec zlatého gólu z finále MS 2014, Nemec Mario Götze (23 rokov).

Naopak na druhej strane vekového spektra je 36-ročný ofenzívny maestro Andrea Pirlo, mimochodom jediný zástupca talianskej najvyššej súťaže.

Dva faktory

Zostavovatelia z Repucomu hodnotili dve kľúčové kritériá: celosvetovú popularitu (Global awareness) a tzv. Davie-Brownov Index (DBI), vďaka ktorému marketéri hodnotia a kvantifikujú vnímanie svetových celebrít očami bežných spotrebiteľov.

Cristiano Ronaldo bol najznámejšou tvárou spomedzi celej desiatky. Celosvetovo o portugalskom záložníkovi počulo 85% mužskej populácie a 80% ženskej populácie.

Výsledky sa týkajú výhradne Európanov, preto v rebríčku nenájdeme Lionela Messiho, prípadne Neymara. Je však isté, že v globálnej TOP 10 by sa vďaka týmto dvom ofenzívnym esám neušlo miesto Garethovi Baleovi ani Edenovi Hazardovi.

Skryté benefity

Ako však ďalej uvádzajú autori štúdie, okrem dvoch hlavných činiteľov ovplyvňujú záujem korporácií o hráčovu osobu aj podružné faktory, ktoré možno nie sú tak „na očiach“, no sú nemenej dôležité.

Sem napríklad patrí akási túžba okolia podobať sa svojmu idolu (Public aspiration), prípadne dôvera či dôveryhodnosť futbalistovho mena. Či už na celoštátnej, alebo celosvetovej úrovni.

A práve v týchto meradlách kraľuje Andrés Iniesta. V rámci Public aspiration dosiahol vo svojej vlasti hodnotu 90%, čo znamená, že čerstvý víťaz Ligy majstrov svojimi výkonmi a celkovou sebaprezentáciou inšpiruje 9 z 10 ľudí v Španielsku.

Rovnako vysoké čísla má stredopoliar FC Barcelona aj čo sa týka dôvery španielskej verejnosti voči svojej osobe, konkrétne 87%.

Podobne vysoké čísla dosahuje aj Talian Pirlo.

Raz darmo, poznáme futbalistov, ktorí problémy a všakovaké škandály priam priťahujú (Stoch, Balotelli, Baroš), no rovnako poznáme aj druhú skupinu.

Človek nepotrebuje príliš veľa fantázie na to, aby si domyslel, v ktorej skupine budú Iniesta s Pirlom.

Samozrejme, slušnosť, pokora a osobná integrita vybranej športovej osobnosti sú pre firmy len pomyselnou čerešničkou na torte.

Napokon, ktorá spoločnosť nemá rada stabilitu?

Sila vzhľadu

Nielen pri ženách - športovkyniach platí, že krása predáva. Pre mnohé firmy je hneď druhým najdôležitejším indikátorom záujmu o hráča jeho vzhľad.

Pochopiteľne, ďaleko vyššie percento žien označilo osobnú náklonnosť k hráčom ako Cristiano Ronaldo alebo Mario Götze.

Muži obdivujú na hráčoch ich športové úspechy, ženská časť publika sa zaujíma o výrazne odlišné atribúty.

Aj preto reagujú firemní mecenáši odlišne, čo dobre demonštrujú ročné príjmy hráčov zo sponzorských aktivít.

Neohrozeným lídrom je Cristiano Ronaldo, ktorý si takto zarobí okolo 30-35 miliónov eur.

Pritom druhý v rebríčku Wayne Rooney si prinajlepšom príde „len“ na 5,5 milióna eur. Tretí Andrés Iniesta dostáva od sponzorov ešte menej- okolo 2,5 milióna eur.

Naopak, napriek nižšiemu umiestneniu v rebríčku patrí druhé miesto z hľadiska spozorských financií Garethovi Baleovi. Welšan v službách Realu Madrid si od sponzorov ročne „vykope“ 5-6 miliónov eur.

Program zápasov MS v hokeji 2017

MS v hokeji 2017

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 215
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 076
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 954
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 849
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 761
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 055
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 255
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 660
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 438

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Česi strácajú na najlepších. Za posledných päť rokov sú úspešnejší aj Slováci

Kanaďania po triumfoch v rokoch 2015 a 2016 nezavŕšili zlatý hetrik. Prinášame štyri zaujímavosti zo šampionátu.

Cígera odmietli aj Višňovský, Handzuš, Országh a Bača

To, že hráči z NHL neprišli na šampionát, berie reprezentačný tréner ako podraz.

Cehlárik podstúpil operáciu ramena, predsezónny kemp by mal stihnúť

Trochu to naruší moju prípravu na nový ročník, no už v júli a auguste by som mal trénovať naplno, tvrdí útočník.