Môže byť Iniesta marketingovo zaujímavejší ako Cristiano Ronaldo?

V rebríčku marketingovo najpríťažlivejších futbalistov sa nachádzajú výlučne ofenzívne typy hráčov.

Iniesta má povesť futbalového "sympaťáka", marketingovou ikonou dnešného futbalu je však jednoznačne Cristiano Ronaldo.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Nemecká spoločnosť Repucom, ktorá sa špecializuje na športový marketing zostavila rebríček desiatich marketingovo najatraktívnejších európskych futbalistov.

Neprekvapí, že TOP 10 ovládol portugalský fenomén CR7, druhý skončil Ronaldov bývalý spoluhráč z Manchestru United Wayne Rooney, tretia priečka sa ušla Andrésovi Iniestovi z Barcelony.

V rebríčku nenájdeme ani jedného obrancu, respektíve brankára. Všetci ocenení sú rýdzo útočné typy.

Z krajín udávajú tón Nemecko a Holandsko (obaja po 2 nominácie), z ligových súťaží hrá prím tá najbohatšia, teda anglická Premier League. Navyše iba trojica Iniesta, Pirlo a Götze nemá priamu skúsenosť s Premier League.

Najmladším členom elitného výberu je už spomínaný strelec zlatého gólu z finále MS 2014, Nemec Mario Götze (23 rokov).

Naopak na druhej strane vekového spektra je 36-ročný ofenzívny maestro Andrea Pirlo, mimochodom jediný zástupca talianskej najvyššej súťaže.

Dva faktory

Zostavovatelia z Repucomu hodnotili dve kľúčové kritériá: celosvetovú popularitu (Global awareness) a tzv. Davie-Brownov Index (DBI), vďaka ktorému marketéri hodnotia a kvantifikujú vnímanie svetových celebrít očami bežných spotrebiteľov.

Cristiano Ronaldo bol najznámejšou tvárou spomedzi celej desiatky. Celosvetovo o portugalskom záložníkovi počulo 85% mužskej populácie a 80% ženskej populácie.

Výsledky sa týkajú výhradne Európanov, preto v rebríčku nenájdeme Lionela Messiho, prípadne Neymara. Je však isté, že v globálnej TOP 10 by sa vďaka týmto dvom ofenzívnym esám neušlo miesto Garethovi Baleovi ani Edenovi Hazardovi.

Skryté benefity

Ako však ďalej uvádzajú autori štúdie, okrem dvoch hlavných činiteľov ovplyvňujú záujem korporácií o hráčovu osobu aj podružné faktory, ktoré možno nie sú tak „na očiach“, no sú nemenej dôležité.

Sem napríklad patrí akási túžba okolia podobať sa svojmu idolu (Public aspiration), prípadne dôvera či dôveryhodnosť futbalistovho mena. Či už na celoštátnej, alebo celosvetovej úrovni.

A práve v týchto meradlách kraľuje Andrés Iniesta. V rámci Public aspiration dosiahol vo svojej vlasti hodnotu 90%, čo znamená, že čerstvý víťaz Ligy majstrov svojimi výkonmi a celkovou sebaprezentáciou inšpiruje 9 z 10 ľudí v Španielsku.

Rovnako vysoké čísla má stredopoliar FC Barcelona aj čo sa týka dôvery španielskej verejnosti voči svojej osobe, konkrétne 87%.

Podobne vysoké čísla dosahuje aj Talian Pirlo.

Raz darmo, poznáme futbalistov, ktorí problémy a všakovaké škandály priam priťahujú (Stoch, Balotelli, Baroš), no rovnako poznáme aj druhú skupinu.

Človek nepotrebuje príliš veľa fantázie na to, aby si domyslel, v ktorej skupine budú Iniesta s Pirlom.

Samozrejme, slušnosť, pokora a osobná integrita vybranej športovej osobnosti sú pre firmy len pomyselnou čerešničkou na torte.

Napokon, ktorá spoločnosť nemá rada stabilitu?

Sila vzhľadu

Nielen pri ženách - športovkyniach platí, že krása predáva. Pre mnohé firmy je hneď druhým najdôležitejším indikátorom záujmu o hráča jeho vzhľad.

Pochopiteľne, ďaleko vyššie percento žien označilo osobnú náklonnosť k hráčom ako Cristiano Ronaldo alebo Mario Götze.

Muži obdivujú na hráčoch ich športové úspechy, ženská časť publika sa zaujíma o výrazne odlišné atribúty.

Aj preto reagujú firemní mecenáši odlišne, čo dobre demonštrujú ročné príjmy hráčov zo sponzorských aktivít.

Neohrozeným lídrom je Cristiano Ronaldo, ktorý si takto zarobí okolo 30-35 miliónov eur.

Pritom druhý v rebríčku Wayne Rooney si prinajlepšom príde „len“ na 5,5 milióna eur. Tretí Andrés Iniesta dostáva od sponzorov ešte menej- okolo 2,5 milióna eur.

Naopak, napriek nižšiemu umiestneniu v rebríčku patrí druhé miesto z hľadiska spozorských financií Garethovi Baleovi. Welšan v službách Realu Madrid si od sponzorov ročne „vykope“ 5-6 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 449
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 375
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 374
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 007
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 939
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 100
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 993
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 528
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 906
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 553

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Talent Tottenhamu nechutným zákrokom takmer ukončil kariéru protihráča

Tottenham remizoval doma 2:2 a v Európskej lige skončil.

Na ďalšom víťazstve Chicaga sa podieľali Hossa aj Pánik

Chicagu po skvelej forme patrí druhé miesto v Západnej konferencii, pred ním je len Minnesota.

S klubom senzačne získal titul. Najlepšieho trénera minulého roka vyhodili

Taliansky kouč doviedol v minulej sezóne Leicester City k titulu v anglickej Premier League.

Štartujú jarné klasiky. Pozrite si, kedy jazdí Sagan

Už v sobotu sa začína sezóna klasík. Peter Sagan sa na nich bude môcť spoľahnúť aj na pomoc slovenských kolegov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop