Šéfa Red Bullu prestáva baviť F1. Nikoho nemôžete nútiť zostať, vraví

Renault nám vzal nielen čas a peniaze, ale tiež vôľu a motiváciu, hovorí Dietrich Mateschitz.

(Zdroj: Twitter)

VIEDEŇ. Šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz priznal, že stráca záujem udržať svoje tímy vo formule 1. Podčiarkol tým frustráciu prameniacu zo slabého pohonného agregátu dodávateľa Renault.

Sedemdesiatjedenročný podnikateľ pred nedeľňajšou domácou veľkou cenou v rakúskom Spielbergu vyhlásil, že ak sa neudeje nejaký významný obrat vo výkone motora, nevidí dôvod zostávať v tomto motoristickom odvetví.

"Renault nám vzal nielen čas a peniaze, ale tiež vôľu a motiváciu. Neexistuje žiadny jazdec a šasi, čo dokážu kompenzovať chýbajúce konské sily," rozhovoril sa Mateschitz v interview pre Speedweek.

"Okrem toho, pravidlá okolo aerodynamiky sú veľmi striktné a náš inžinier Adrian Newey nemôže naplno využiť svoj talent. Taktiež sme už použili štyri pohonné jednotky na oboch monopostoch a budú nás čakať tresty. Čo ešte sa má stať, aby sme kompletne stratili motiváciu?"

Príbeh Red Bullu v F1.

Hoci sa Red Bull zaviazal Berniemu Ecclestonovi súťažiť v F1 do roku 2020, podľa Mateschitza nie je nič, čo by ho dokázalo prinútiť zostať. "Koľko tímov už odišlo napriek tomu, že malo kontrakty?," vraví.

"Nemôžete niekoho nútiť, keď chce ísť preč. Neviem predpovedať, čo sa stane počas najbližších dvoch alebo troch rokov, kto príde a kto odíde," dodal.

Objavili sa už aj špekulácie, že Red Bull by mohol od novej sezóny prejsť k motorom Ferrari. "Na týchto klebetách nie je absolútne nič pravdivé. Pre rok 2016 nemáme žiadnu alternatívu k Renaultu," prezradil Mateschitz.

Doterajším najlepším umiestnením pilota Red Bullu v tejto sezóne bola štvrtá priečka Daniila Kvjata na Veľkej cene Monaka. Vlani získala rakúska stajňa tri víťazstvá zásluhou Daniela Ricciarda (Kanada, Maďarsko, Belgicko).

V celkovom hodnotení Pohára konštruktérov tím skončil na druhej pozícii za Mercedesom.

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 098
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 497
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 061
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 582
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 769
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 303
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 170
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 980
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 971
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 473

Téma: Motorizmus


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Jeden víťaz a samí porazení. Čo ukázali nemecké voľby

Takmer štvrtina nemeckých voličov hlasovala za extrém. Nová vláda je aj preto v nedohľadne.

Neprehliadnite tiež

Sagan pokojne môže vyhrať MS aj sedemkrát, myslí si expert

Slovenský cyklista dokázal, čo sa ešte nikomu v histórii nepodarilo. Stále má pritom iba 27 rokov.

Peter Sagan: Chcete, aby som sa prestal pretekať?

K tretiemu titulu v neprerušenej sérii sa dopracoval ako prvý a zároveň najmladší jazdec v histórii.

Cavani mal dostať milión eur, keď penalty nechá Neymarovi. Odmietol

Šéf PSG sa snažil presvedčiť hviezdu PSG.

Saganovi pomocníci čelili sizyfovskej úlohe. Čakali sme od seba viac, tvrdia

Patrik Tybor, Marek Čanecký ani Erik Baška preteky majstrovstiev sveta nedokončili.