Tinkoff má na Primavere jasný cieľ - víťazstvo Sagana

Ak sa Saganovi podarí zvíťaziť, stane sa prvým jazdcom v dúhovom drese majstra sveta s triumfom na tomto podujatí od roku 1983.

Peter Sagan.(Zdroj: TASR/AP)

MILÁNO. V cestnej cyklistike sa končí jarné obdobie príprav a o slovo sa hlásia prestížne veľké podujatia. Prvým vrcholom jarnej sezóny klasík, tzv. monumentov, bude sobotňajšie Miláno - San Remo (291 km).

V 107. edícií tradičného podujatia chce miešať kartami aj tím Tinkoff na čele so svojím lídrom, slovenským majstrom sveta Petrom Saganom.

Ak sa Saganovi podarí zvíťaziť, stane sa prvým jazdcom v dúhovom drese majstra sveta s triumfom na tomto podujatí od roku 1983, keď sa to podarilo Talianovi Giuseppemu Saronnimu.

Maximom 26-ročného P. Sagana na tejto úvodnej veľkej klasike sezóny zatiaľ je druhé miesto z roku 2013, vlani v San Reme finišoval štvrtý.

V majstrovskom drese dokázali vyhrať Miláno - San Remo zatiaľ iba štyria velikáni: Alfredo Binda (1931), Eddy Merckx (1972 a 1975), Felice Gimondi (1974) a už spomenutý Giuseppe Saronni (1983).

"Naším jasným cieľom na týchto pretekoch je víťazstvo Petra Sagana a v tíme urobíme všetko pre jeho naplnenie,“ vyhlásil bez okolkov športový riaditeľ Bruno Cenghialta.

"Pôjdem Miláno - San Remo s jasným zámerom zvíťaziť. Urobím všetko, aby sa to podarilo. Sú to preteky, ktoré mám rád - s dlhou históriou a tradíciou. A hoci sa zdá, že sa tam dá uspieť ľahšie ako na Okolo Flámska alebo Paríž-Roubaix, nie je to pravda. Podľa mňa je to, naopak, najzložitejšie a vývoj je len ťažké predvídať,“ uviedol Peter Sagan na webe tímu Tinkoff.

La Primavera alebo La Classicissima je známa aj ako šprintérska klasika, ale neplatí to doslova. Okrem toho, že udivuje svojou dĺžkou 291 km, na trati má niekoľko menších stúpaní, ktoré môžu najmä v závere pretekov potrhať pelotón.

Tým posledným a možno rozhodujúcim je Poggio s vrcholom necelých 6 km pred cieľom, kde sa bude vytvárať pozícia pre záverečný finiš. Poggio má dĺžku 3,7 km, priemerný sklon 4% a maximum 8%.

"Pôjde sa po úzkej asfaltovej ceste so štyrmi ostrými zákrutami v úvodných 2 km. Zjazd je extrémne technický a jeho záver už bude priamo v San Reme. Posledné dva kilometre sa jazdia na dlhých mestských komunikáciách, 850 m pred cieľom príde na rad ľavotočivá zákruta na kruhový objazd a posledná zákruta bude 750 m pred cieľovou čiarou,“ píšu organizátori vo svojom informačnom blogu.

Okrem Poggia sa môžu cyklisti "tešiť" na ďalšie dve tradičné stúpania Passo del Turchino (142,2 km) a Cipressa (269,5 km / 5,6 km, 4,1%) a tiež niekoľko menších.

Dvadsaťjeden a pol kilometra pred cieľom budú cyklisti prekonávať najstrmší bod stúpania v celých pretekoch so sklonom 9%.

"Každý rok je iný, má svoj vlastný príbeh. V závere môže zostať vpredu skupinka, možno to bude hromadný šprint a možno všetky predpoklady zmení nejaká kolízia na trati. Človek níkdy nevie. Neodhadnem dopredu, ktorí jazdci budú mojimi hlavnými súpermi. Veľa bude záležať na tom, aká bude situácia na Poggiu. Zariadim sa podľa situácie a vývoja v pretekoch. Vlastne tak to robím stále,“ myslí si Peter Sagan.

"Čo sa týka trate, nie je na nej nič nové, poznáme ju veľmi dobré. Preto neočakávam prekvapenia,“ podotkol športový riaditeľ Cenghialta.

Upozornil ešte, že v pretekoch, ktoré trvajú bezmála 7 hodín a merajú takmer 300 km, bude dôležité ušetriť sily v prvých šiestich hodinách.

"Z hľadiska fyziologickej náročnosti musíme vypracovať fungujúcu stratégiu pre poslednú hodinu pretekov. Musíme optimalizovať nastavenie cyklistov tak, aby si ušetrili čo najviac energie,“ dodal odborným slovníkom Cenghialta.

Na štarte v Miláne bude 200 cyklistov z 25 tímov (18 tímov z UCI WorldTour a 7 s voľnou kartou).

Medzi favoritov na víťazstvo okrem Petra Sagana možno radiť najmä lídrov jednotlivých tímov, ktorými sú Belgičan Greg Van Avermaet (BMC), Nóri Alexander Kristoff (Kaťuša) a Edvald Boasson Hagen (Dimension Data), Talian Vincenzo Nibali (Astana), Belgičan Tom Boonen (Etixx - QuickStep), Brit Gerraint Thomas (Sky), Austrálčan Michael Matthews (Orica GreenEDGE) či Švajčiar Fabian Cancellara (Trek - Sagafredo).

Chýbať bude obhajca víťazstva Nemec John Degenkolb (Giant-Alpecin), ktorý sa zotavuje z operácie po zrazení nepozornou postaršou vodičkou počas januárového sústredenia v španielskom mestečku Calp.

Organizátori pripomínajú, že trať je prakticky identická s tou z minulosti až na to, že z celkovej dĺžky ubrala 2 km nová cesta medzi Janovom a Voltri.

During the races my teammates always support me... Off the race I try to repay their commitment! Poas pretekov ma moji kolegovia vdy podporuj ... Po pretekoch sa snam splca svoje zvzky!

Posted by Peter Sagan on 17. marec 2016

Štart pretekov bude na Piazza Castello v Miláne o 10.10 h, predpokladaný čas príchodu do cieľa na Palafiori, Corso Garibaldi v San Reme je 17.00 h.

Posledných 10 kilometrov Miláno-San Remo 2015

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 009
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 083
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 12 920
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 869
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 606
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 745
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 405
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 765
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 617
  10. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 522

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus na Námestí slobody architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

ŠPORT

Pálffy kritizoval Lintnera, ten okamžite reagoval

Ďalší spor v slovenskom hokeji?

Neprehliadnite tiež

Slovenské štvorkajaky v Szegede skončili na šiestom a ôsmom mieste

Z triumfu sa tešila nemecká posádka Ronald Rauhe, Tom Liebscher, Max Lemke a Max Rendschmidt.

Hamilton by mohol ukončiť kariéru v Mercedese, tvrdí šéf tímu

Tridsaťdvaročný pilot pôsobí v tomto zoskupení piaty rok.

Tureckú hviezdu NBA zbavili občianstva a obvinili z terorizmu

Basketbalista Enes Kanter má problémy v domovine. Prišiel o občianstvo.

Pohárová Európa skutočnosťou, Kleščík si neželá post sovietskej krajiny

Fortunaligová sezóna v podaní AS Trenčín priniesla drámu až do konca.