Tinkoff má na Primavere jasný cieľ - víťazstvo Sagana

Ak sa Saganovi podarí zvíťaziť, stane sa prvým jazdcom v dúhovom drese majstra sveta s triumfom na tomto podujatí od roku 1983.

Peter Sagan.(Zdroj: TASR/AP)

MILÁNO. V cestnej cyklistike sa končí jarné obdobie príprav a o slovo sa hlásia prestížne veľké podujatia. Prvým vrcholom jarnej sezóny klasík, tzv. monumentov, bude sobotňajšie Miláno - San Remo (291 km).

V 107. edícií tradičného podujatia chce miešať kartami aj tím Tinkoff na čele so svojím lídrom, slovenským majstrom sveta Petrom Saganom.

Ak sa Saganovi podarí zvíťaziť, stane sa prvým jazdcom v dúhovom drese majstra sveta s triumfom na tomto podujatí od roku 1983, keď sa to podarilo Talianovi Giuseppemu Saronnimu.

Maximom 26-ročného P. Sagana na tejto úvodnej veľkej klasike sezóny zatiaľ je druhé miesto z roku 2013, vlani v San Reme finišoval štvrtý.

V majstrovskom drese dokázali vyhrať Miláno - San Remo zatiaľ iba štyria velikáni: Alfredo Binda (1931), Eddy Merckx (1972 a 1975), Felice Gimondi (1974) a už spomenutý Giuseppe Saronni (1983).

"Naším jasným cieľom na týchto pretekoch je víťazstvo Petra Sagana a v tíme urobíme všetko pre jeho naplnenie,“ vyhlásil bez okolkov športový riaditeľ Bruno Cenghialta.

"Pôjdem Miláno - San Remo s jasným zámerom zvíťaziť. Urobím všetko, aby sa to podarilo. Sú to preteky, ktoré mám rád - s dlhou históriou a tradíciou. A hoci sa zdá, že sa tam dá uspieť ľahšie ako na Okolo Flámska alebo Paríž-Roubaix, nie je to pravda. Podľa mňa je to, naopak, najzložitejšie a vývoj je len ťažké predvídať,“ uviedol Peter Sagan na webe tímu Tinkoff.

La Primavera alebo La Classicissima je známa aj ako šprintérska klasika, ale neplatí to doslova. Okrem toho, že udivuje svojou dĺžkou 291 km, na trati má niekoľko menších stúpaní, ktoré môžu najmä v závere pretekov potrhať pelotón.

Tým posledným a možno rozhodujúcim je Poggio s vrcholom necelých 6 km pred cieľom, kde sa bude vytvárať pozícia pre záverečný finiš. Poggio má dĺžku 3,7 km, priemerný sklon 4% a maximum 8%.

"Pôjde sa po úzkej asfaltovej ceste so štyrmi ostrými zákrutami v úvodných 2 km. Zjazd je extrémne technický a jeho záver už bude priamo v San Reme. Posledné dva kilometre sa jazdia na dlhých mestských komunikáciách, 850 m pred cieľom príde na rad ľavotočivá zákruta na kruhový objazd a posledná zákruta bude 750 m pred cieľovou čiarou,“ píšu organizátori vo svojom informačnom blogu.

Okrem Poggia sa môžu cyklisti "tešiť" na ďalšie dve tradičné stúpania Passo del Turchino (142,2 km) a Cipressa (269,5 km / 5,6 km, 4,1%) a tiež niekoľko menších.

Dvadsaťjeden a pol kilometra pred cieľom budú cyklisti prekonávať najstrmší bod stúpania v celých pretekoch so sklonom 9%.

"Každý rok je iný, má svoj vlastný príbeh. V závere môže zostať vpredu skupinka, možno to bude hromadný šprint a možno všetky predpoklady zmení nejaká kolízia na trati. Človek níkdy nevie. Neodhadnem dopredu, ktorí jazdci budú mojimi hlavnými súpermi. Veľa bude záležať na tom, aká bude situácia na Poggiu. Zariadim sa podľa situácie a vývoja v pretekoch. Vlastne tak to robím stále,“ myslí si Peter Sagan.

"Čo sa týka trate, nie je na nej nič nové, poznáme ju veľmi dobré. Preto neočakávam prekvapenia,“ podotkol športový riaditeľ Cenghialta.

Upozornil ešte, že v pretekoch, ktoré trvajú bezmála 7 hodín a merajú takmer 300 km, bude dôležité ušetriť sily v prvých šiestich hodinách.

"Z hľadiska fyziologickej náročnosti musíme vypracovať fungujúcu stratégiu pre poslednú hodinu pretekov. Musíme optimalizovať nastavenie cyklistov tak, aby si ušetrili čo najviac energie,“ dodal odborným slovníkom Cenghialta.

Na štarte v Miláne bude 200 cyklistov z 25 tímov (18 tímov z UCI WorldTour a 7 s voľnou kartou).

Medzi favoritov na víťazstvo okrem Petra Sagana možno radiť najmä lídrov jednotlivých tímov, ktorými sú Belgičan Greg Van Avermaet (BMC), Nóri Alexander Kristoff (Kaťuša) a Edvald Boasson Hagen (Dimension Data), Talian Vincenzo Nibali (Astana), Belgičan Tom Boonen (Etixx - QuickStep), Brit Gerraint Thomas (Sky), Austrálčan Michael Matthews (Orica GreenEDGE) či Švajčiar Fabian Cancellara (Trek - Sagafredo).

Chýbať bude obhajca víťazstva Nemec John Degenkolb (Giant-Alpecin), ktorý sa zotavuje z operácie po zrazení nepozornou postaršou vodičkou počas januárového sústredenia v španielskom mestečku Calp.

Organizátori pripomínajú, že trať je prakticky identická s tou z minulosti až na to, že z celkovej dĺžky ubrala 2 km nová cesta medzi Janovom a Voltri.

During the races my teammates always support me... Off the race I try to repay their commitment! Poas pretekov ma moji kolegovia vdy podporuj ... Po pretekoch sa snam splca svoje zvzky!

Posted by Peter Sagan on 17. marec 2016

Štart pretekov bude na Piazza Castello v Miláne o 10.10 h, predpokladaný čas príchodu do cieľa na Palafiori, Corso Garibaldi v San Reme je 17.00 h.

Posledných 10 kilometrov Miláno-San Remo 2015

Najčítanejšie na SME Šport


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 137
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 824
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 964
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 229
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 767
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 027
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 785
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 777
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 373
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 313

Téma: Cyklistika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peter Sagan, Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

Neprehliadnite tiež

Tatar pri tesnej prehre asistoval, v drese Tampy zaujal Černák

Viac Slovákov sa ukázalo v prípravných zápasoch NHL.

Časy, keď Sagan mohol jazdiť sám, sú preč. Súperi si dajú pozor, tvrdia experti

Slovák patrí k favoritom, ale v Nórsku musí ujsť, predpovedajú odborníci.

Diváci na Slovane odvolávali trénera. Na niekoho sa to musí hodiť, reagoval Říha

Hokejisti Slovana prehrali na domácom ľade s favorizovanou Kazaňou 3:6.

Ronaldo minul aj prázdnu bránu, Real doma senzačne prehral

Real Madrid strelil v piatich zápasoch španielskej ligy iba deväť gólov. Toľko ich má na konte sám Barcelončan Lionel Messi.