SME
Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nadal zdolal v repríze finále RG Ferrera, je v semifinále s Murraym (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Nestačila som sa čudovať,

čo sa to dialo v zápase Andyho s Gaelom, však to bola fraška mužského tenisu. Andy suverénne viedol, aby sa fyzicky(?) zložil v druhom a treťom sete, no a Gael sa práve v tom druhom a treťom prebral k životu, aby pri nažhavených Francúzoch ten piaty len odchodil, však to, čo v ňom stváral, bolo normálne psycho. A potom nech niekto pri výsledku ich zápasu 6:4, 6:1, 4:6, 1:6, 6:0 hovorí niečo o úrovni ženského tenisu.
 

 

Neviem, nevidel som to, ale na Monfilsa sedí notoricky známy výrok z filmu Forrest Gump: Monfils je ako bonboniéra, nikdy nevieš, aký Monfils sa v ktorom sete objaví...

Za chvíľu idú na CT4 šport higlighty, som stále viac a viac zvedavý. Aj na Rafu a jeho set bez nevynútenej chyby...
 

 

Mas pravdu ze ten zapas bol velmi zvlastny ale vzhladom na to ze hral Murray proti Monfilsovi tak ani nie. Monfils sa uz viac krat prejavil ze nema kondiciu a o naladovosti Murraya netreba ani pisat - je to dostatocne zname. Co sa tyka zenskeho tenisu - problem je ten ze ziadna zena nehra tenis, ktory by mohol inspirovat. Vsetky sa snazia len o maximalne silny uder bez presnosti, napadu, techniky. Vyhra ta, ktora ma momentalne viac sily. Preto sa na to neda pozerat a divaci to svojou pritomnostou na zenskych turnajoch aj davaju dostatocne najavo. Chyba je asi v sucasnych treneroch a asi aj v pravidlach. U muzov sa to zacina uberat tou istou cestou a mozno za par rokov sa to iste bude dat hovorit o muzskom tenise - ak to uz nahodou nie je uz dnes tak.
 
Hodnoť

uau, uau, uau, uau, uau..

v treťom sete bol david úplne sám sebou.. na nič sa nehral a dokázal, že proti rafaelom vie zahrať úplne všetko.. všetko zle.. čo zle, priam mizerne.. tak ako to vie len on.. presne ako za starých zlatých čias.. som len tak zíral, čoho všetkého je ostrihaný david schopný.. vlastne neschopný.. taký afroger má z rafaela blok už po prvom geme, no ferrer má z mallorčana hotovú a celoživotnú traumu.. toto bol jeho piaty kanár made in mallorca v kariére a piaty na antuke.. a to všetko mesiac po davidovom skvelom výkone v monte carle.. no jo..

andy lišiacky nabudil parížske publikum vypustením tretieho a štvrtého setu, aby následne afrancúza zmietol z kurtu spôsobom priam stredovekým.. highlandera však v semifinále čaká hotový armagedon, proti jeho vesmírnemu súperovi mu pomôže akurát tak skvele nafilmovaný skreč alebo štrajk rozhodcovského zboru..
 

ale,ale

armagedon to byt nemusi,Nadal nehra nic vynimocne,to len Ferrer mal len vcera slaby kokain...dufam ze Andy toho chlapca sparajuceho sa v zadku da s prstom v zadku...
 

snílek..

dúfaš, že andy vyhrá nad rafaelom ?
po dvoch päťsetových maratonoch v nohách ?
aj napriek tomu, že murray prehral všetkých päť vzájomných zápasov na antuke ?

dream on..
 

kazda seria raz skonci ...

preco nie prave teraz ? aj soderling mal s Rogerom 0:10 ked vyhral prave v Parizi
aj teraz ho mal Andy v Rime ? Madride ? ci kde na rakete, on z neho po....ny nie je ako Roger, aj ked gastany stale maka a onuchava prave ritoskrab ...

5setovy zapas, ktory netrval ani 3,5 h? to musi trenovany tenista s hrbou supplementov a fyzioterau tzvladnut uplne v pohode, s palcom v zadnici, aj ked na toto je specialist Tvoj favorit a nehra sa dalsi den ... dufam, ze ked, tak highlanderovi dojdu sily az vo finale, ale pre mna, nech to cele aj vyhra :-)

ved tom 5. som Gael len chodil, nechapal som, ci bol zraneny, ak ano, tak len mentalne ...
 

päť setov nie je len o čase

a telesnom výkone, ale aj o psychike.. ísť do arény kde je každý proti tebe a hrať s chalanom, ktorý si robí čo chce a ktorý to robí niekedy aj z recesie.. to je pálka jak hrom a to andy vedel a cítil.. vyhrávať 2:0, prehrať dva dalšie a začať posledný set proti rozbehnutému súperovi nie je žiadna idylka.. gael je akrobat ultra, ale v rámci kondície si môže podať ruky s nišikorim a rovno sa vybodnúť sa na grand slamy.. náš domino raz potiahol štyri päťsetové maratony za sebou a kľudne by tak odohral celý turnaj.. raz mal v austrálii mač s maratom safinom.. rok dva pred tým zaviedli heat policy a ked teplomer ukázal 35 išla strecha.. tatárovič tam vraj od radosti tancoval a výskal, lebo tušil že na slnku by ho hrbatý prešiel jak bábo leporelo.. asi tak..

španiel začal včera vlažne, no potom zapol svoj rotačný likvidačný forhend a david len žasol.. andy postupoval naopak.. super dva sety a potom klídek, však gael mi to daruje aj sám.. mal šťastie, že monfilsovi zlyhalo úplne všetko.. na harde či grasse je andy absolútna špička, ale na antuke proti jej kráľovi to na päť setov nebude.. wake up kid..
 

jasne

suhlasim, ALE on to napriek tomu vsetkemu vyhral, hlava dokaze aj opacne veci, nielen zabezpecit mentalny blok ...

spanieli boli obaja, otazne je, keby zacal hentak vlazne proti sviznejsiemu superovi(Erniemu alebo Novakovi), nie pinkacovi Davidovi, ci by ho to nestalo 2 sety a nie 1, potom by 3 v rade nevyhral uz ani ten neandertalec ...

tiez si myslim ze nie, ale z recesie napisem ja, ze da dole nechutaka uz v 4, pri troche stastia v 3 ..., kral antuky uz je minulost, tento rok mu natrhli kakac uz viaceri a mohol este jeden naviac, keby nebol Lazar - spomenul si ho vyssie
 

po včerajšej exemplárnej demontáži

ferrera je rafaelovo ego presne tam ako za posledných desať rokov.. na hrejivom vankúši vlastnej hviezdnej nedotknuteľnosti.. hrá na roland garros, pred milujúcim publikom a kde mu každé zrnko antuky nepovie ináč ako tato.. andyho za rovnocenného súpera vôbec nepovažujem a tak teda prejdem rovno do finále..

rafael novaka v tomto slávnom areáli prevalcoval už päťkrát a celkom hravo.. okrem toho hreje španiela jagavá zlatá olympijská medaila, štyri davis cupy a nedostižný počet titulov zo série masters.. to všetko na jeho svätom mallorskom konte.. vo svojej krajine platí aj dane čo sa o monackom srbovi nedá povedať ani pol slovom..

roland garros rafaelov dom, pevnosť a hrad.. miestni junáci o nom skladajú básne a piesne.. tamojšie slečny volajú svojho milého len a len menom rafael.. čistý raj na zemi.. a tak to bude ešte pekných pár rokov..

že vás to ešte baví chlapci.. tá vaša večná myšlienka o dobyvateľovi tohto nezničiteľného zámku..
 

dati, dati

som novak pozitiv, presnejsie Vajda pozitiv, ale ty ma svojim rafaeposom vzdy zavrazdis. Tak uz mlcim...
 

ach

...zijes z minulosti...kral antuky nema idealnu sezonu,ked nie Murray tak Djoko si s nim poradi v 4-roch setoch...ved uvidis o par dni.
 

 

Akože...ja vidím finále Rafa Novak a v ňom 51:49. Predsa len je to na best-of-five... Gulbis ale pokojne môže Novaka vyklepať, za predpokladu, že mu to tam bude padať ako proti Berdychovi. Potom by finále bolo 70-75:20-25 pre Rafu, možno 80:20. Chalan prehral 1(slovom JEDEN) zápas na RG z...cca nejakých 66. Nemám rád Nadalov štýl hry(i keď hrám forehand podobný jemu...mám rád spin), ale musím mu uznať, že je najlepším tenistom poslednej dekády v tom, ako dokáže "figure out his opponents"...proste ako sa dokáže pobiť so súperom, svojim vlastným strachom a neistotou. V kombinácii s jeho fobickou povahou to je neskutočný výkon. V pohode doprajem Novakovi kariérny GS, ale Nadalov odkaz je jasný: you may beat me in the end but you'll have to bleed for it...
 

 

big four je na svete už od roku 2009, ale každé vzájomné klania dopadli stálen akosi bezproblémovo.. z tých desiatok špičkových zápasov sa na päť setov hralo len päť pamätných finále:

rafael vs afroger, rím 2006
rafael vs. afroger, wimbledon 2007-8
rafael vs. afroger, melbourne 2009
rafael vs. novak, melbourne 2012

díky aj za tie.. myslím, že to v nedeľu môže ísť do piatich setov a vedenie 2:0 neznamená nič.. vzhľadom na povrch a veľké očakávania to bude možno najlepší zápas na antuke aký kedy táto naša planéta zažila.. jedine, že by sa do toho vložil rebel yell ernests a novakovi zavrel dvere k najdôležitejšiemu finále jeho sezony.. we will see.. yeah..
 

 

Wimbledon 2007 zlomil srdce Nadalovi, 2008 zase mne a mnohým ďalším Fed fans. Mnohí označujú finále Wimby 2008 za najlepší match ever, akože ten tie break, snáď 4 setu, len málo lepších vecí som v tenise videl.

AO 2009 treba zvýrazniť kvôli faktu, že Nadal na finále nastupoval ani nie 24h po jednom z najlepších zápasov, aké som kedy videl. Verdasco v ňom nastrieľal 100+ winnerov a aj tak ho Rafa zlomil...a Verdasco sa odvtedy už nepozbieral.

Z finále majstrovstiev sveta vo futbale/LM sa na tie zápasy chytá tak Istanbulský zázrak v podaní Liverpoolu a samozrejme, "football, bloody hell" 1999 v Barcelone dva góly United v nadstavenom čase. Tenis ale ponúka podstatne epickejšie zážitky a ja som rád, že som sa k nemu dostal.
 

v roku 2007 som bol ešte švajčiarov

fanda a po jeho prehre s rafaelom v dubaji 2006 (v najlepšom roku afrogerovej kariéry, ked počas neho vyhral "obvyklé" tri grand slamy a bol vo finále dalsieho a súperom nasúkal skoro dvadsať kanárov) som začal tušiť, že ten wonderboy z mallorky vie hrať aj na harde.. wimbledon 2008 bola už epická výprava naprieč celým spektrom umenia zvaného tenis.. klasika nad klasiky a svoje k tomu pridal aj dážd.. pozeral som to s dvoma kamarátmi v tej veľkej podzemnej fortune na vodičkovej ulici pri václaváku.. počas popoludnia sme sa stihli pripiť, najesť v čínskej reštike, vytriezvieť a znova sa dať do promile.. úžas..

melbourne 2009 bol definitívny bod zlomu.. rafael ukázal, že jeho telo nemá žiadne fyzické limity a afroger k tomu dodal emočnú bodku počas ceremoniálu.. agassi po zápase vyhlásil, že španiel je pripravený vyhrať aj dalšie tri grand slamy za sebou.. no a prišiel ujo soderling a s ním aj parížsky nečakaný triumf afrogera..

žiadny klon soderlinga tu však nie je a tak si to novak bude musieť vybojovať sám.. jedine, že by bol proti gulbisspeciallucky..
 

 

Vodičkova je super miesto na takéto eskapády. Ja som to vtedy pozeral doma na SVK, keďže som už mal po skúškovom. Ja som bol stále Fedfan, ale momentálne som na tom asi ako pri futbale. Tak latentne fandím Realu Madrid, buchli sme aj šampanské pred dvomi nedeľami, ale skôr fandím dobrému futbalu bez ohladu na to, kto ho hrá.

Kvôli Federerovi som začal tenis sledovať naplno a potom na výške aj hrať, " vďačím mu za veľa", ale tenis ma zaujíma už ako celok. Štýl, hlava s rozhodovacím procesom a zvládaním ťažkých situácií, biomechanika, výbava atď. Ak by som mal postaviť ideálneho tenistu, tak by sa hýbal tak biomechanicky čisto ako Federer(mal by aj jeho telo...výdrž, výskok atď.), jeho genialitu, rozhodovací "čip" Djokoviča, Djokovičov obojručný BH(jednoručný Wawrinkov s Federerovým krátkym krížnym. Federerov servis. Ale srdce, prístup, nezlomnosť, nebojácnosť a bojovnosť by som bral Rafovu. Forehand asi Federerov...a Edbergov volej(ale v tom sa až tak nevyznám...)

Ja sám hrám jednoručný BH, ale forehand rád točím Nadal-esque...príde mi to ako väčší fun a dajú sa zahrať rôzne uhly. Paradoxne, s Babolatkou AeroPro sa mi hrá strašne zle.

Raz sa pýtali, myslím, Johnnyho MacEnroa, kto je podľa neho the greatest of all time. Typicky sa nenechal zatiahnuť do polemiky, ale odpovedal dvomi citátmi: 1.) When God gets bored he watches Federer(s tým súhlasím, ale keď to Federerovi nejde, pozerá sa na to hrozne ťažko) a 2.) If you had to pick one tennis player to play a match your life would depend on, who would you pick? - celá redakcia unisono - Rafael Nadal...
 

 

tak tým ľavákom johnnym si ma fakt prekvapil.. milo a intenzívne..

v tom tvojom rozbore ideálneho tenistu si možno nechtiac zabudol na tri faktory:

a) podanie.. kedysi stačilo afrogerovi k polovici vyhraných fiftínov.. diktoval nimi hru a zo súpera si potom urobil bezbranné jojo.. v tomto pred pár rokmi dominoval roddick.. teraz to prevzal miloš z montenegra.. on to niekedy hádže cez 200 km/h aj pri druhom podaní.. a to naposledy robil goran, ale skôr z revolty ako s nejakým hlbším úmyslom.. je to veľkú riziko, ale títo chalani aj tak zväčša nemajú inú možnosť..

b) klasický smeč pri voľnom pohybe smerom k sieti.. čiže z rakety daleko do vesmíru.. žiadny tlak, však na to máš a nič ľahšie ako toto sa ti najbližší týžden (mesiac) aj tak neprihodí.. zo špičky to zvláda len rafael a andy.. toto je nepriestrelný argument, kedže afroger s novakom sa mnohokrát pochovali práve na tejto kľúčovej "ultra macho" situácii.. do siete či do autu.. pre nabudenie ega nepoznám lepšiu vec ako toto bleskové ukončenie výmeny.. ty si hore, ja dole a toto si pamätaj..

c) bekhedový volej ponad hlavu pri cúvaní.. výnimočná situácia, ale pomôže a výrazne.. podla mna ide o najtažší úder aký vôbec existuje.. vedia ho grigor, richard a rafael..

yeah..
 

 

Servis tam mám: Federer. Či podá slice von z kurtu, alebo strepe eso na T, jeho "výhoz" sa líši Max 5cm. Ťažko nečitateľné...

Smeč má Federer výborný,akurát chce byť často až veľmi elegantný a silene geniálny. Rafa je strašný pedant a dáva si na každej loptičke až obsedantne záležať, preto dokáže zahrať set bez nevynútenej chyby. Keďže sa ale počítajú výsledky, dám túto disciplínu Rafovi.
Špeciálnou disciplínou je "slam dunk", kedy loptička neletí úplne vertikálne a hráč smečuje pri výskoku/skoku smerom dopredu. To robil len Sampras a teraz pravidelne Federer. Monfils má svoju vlastnú kategóriu.

Backhand smash...sorry, ale tuto jednoznačne a bez debaty all the way Federer. Rafa to vie hrať solídne a pravidelne, ale to aj Roger a s o dosť väčšou eleganciou...

Inak čo ma na Nadalovi fascinuje je, aký je dobrý na sieti. Keď musí a ide tam, minimálne chybuje. Fakt nedocenený aspekt jeho hry...
 

 

tak jo, prešiel si.. máš záplavu faktov a k veci..

prolog: s andreou som tu na sme.sk najdlhšie a ak dá p-n, tak to s nou potiahnem až do 120-ky.. doktor steps sa k nom pridal v januári 2009 po tom legendárnom finále.. je aký je, ale žiadneho muža som si doteraz nepustil k telu ako jeho.. mám ho rád a áno je niečo ako guru.. pretože vie a chce to aj povedať.. niekedy za každú cenu ale prečo nie ?andrejka je tunajšia kráľovná.. pred nou sa sklánam aj ja.. tam to už nie je o hádkach ako kedysi, to už je v podstate virtuálne tenisové partnerstvo.. jedine dr. steps k nej môže byť drsný alebo netaktný.. nieže by mi to bolo po vôli, ale sem-tam mal ten chalan aj pravdu.. ;-)

a teraz pointa.. ako predseda správnej rady oznamujem mestu a svetu, že z big 3 sa stáva big four.. observateur, papin, miszko, prejedátor, anajka a spol. mi to prepáčia, ale jedine ty si ma presvedčil o svojom veľkom potenciále.. jo..

doktor ťa začal mať rád ako prvý z nás a queen andrea zrejme tiež nebude proti.. majú však stále to pomyselné právo veta.. ja ti sľubujem, že odteraz nebudeš mnou kritizovaný a odteraz budem milerád odpovedať na tvoje komentáre.. či chceš alebo nechceš.. :-)

epilog: srdečne vitaj v elitnom klube.. na slovensky hovoriacom webe nepoznám lepšie miesto ako to, na ktorom čítaš túto moju poctu a vyjadrenie rešpektu..

mazl tov, gratulujem, cin-cin..

a tak sa mi to bude páčiť čoraz viac a tak je to aj dobre.. YEAH..
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Šport