SME
Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najťažšie super-G v kariére? Bol to trochu boj o život, hovorí Ledecká (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

myslim ze v super G

maju vyhodu nizsie ,hmotnostou lahsie pretekarky.. mensiu vahu vyuziju v lepsej obratnosti, vyssia vaha by ich viac vynasala..
podobne ako v motokarach..cim lahsi pretekar, tym rychlesie prejde zakrutu, strati menej sekund
 

to sa neda porovnavat,

pretoze na lyziach ta drzia vlastne nohy, a nie nejaka zelezna konstrukcia. musis mat silne nohy, aby si to udrzal. a to s nizkou vahou velmi nedas. preletis rychlo zakrutu a vyletis z trate...
 

 

Vo všeobecnosti v princípe na hmotnosti vôbec nezáleží. Úmerne k hmotnosti sa síce zvýši odstredivá sila, ale rovnako sa zvýši sila, ktorá človeka tlačí k zemi, takže sa to vyrovná. V motokárach má ľahší jazdec výhodu lepšieho zrýchlenia (čo sa minimálne v niektorých súťažiach rieši závažiami, aby ľahší nemali výhodu).
 

 

Priateľu, nepleťte si motorozmus so športom. Ako môžete takto zhadzovať tieto borkyne, čo sa rútia na svojich nohách po ľadovej stene 130 km/hod., držia ich pokope len svaly, šľachy a vôľa prežiť?
 

huste,

ale tak to je (len rychlost je zvacsa trosku nizsia)
 

 

motorizmus nie je šport? Nie som si istý či šlo o iróniu, ale obávam sa, že nie :)
 

 

Motorizmus je šport v tom zmysle, že sa tam súťaží. Tak ako tipovanie, počítačové hry, šach a pod. Ale tak ako ja tieto ostatné "športy", ani žiadna disciplína motorizmu nie je súčasťou olympiády, kde už je aj breakdance (teda asi fakt všetko, čo má s reálnym športom niečo spoločné). Prečo asi?
 

 

Nemam na to vlastny nazor, len pripominam, ze Zuzulova s Merciakom sa zhodli na tom, ze mensia vaha je skor nevyhodou.
 
Hodnoť

to sa neda porovnavat,

pretoze na lyziach ta drzia vlastne nohy, a nie nejaka zelezna konstrukcia. musis mat silne nohy, aby si to udrzal. a to s nizkou vahou velmi nedas. preletis rychlo zakrutu a vyletis z trate...
 

ja som vychadzal z toho

ze :
-tazsia a vyssia ma vyssiu rychlost ( priama umera ) a teda na obluku na nu posobi vacssia odstrediva sila a teda musi mat silnejsie nohy aby to vyvazila a nevyletela z trate
-tazsia a vyssia by na priamom useku mohla nabrat vyssiu rychlost ako nizsia a lahsia
___________
-nizsia lahsia musi na vyrovnanie sil na obluku vynalozsit mensiu silu ako tazsia a vyssia, teda obluk preleti skor a na priamom useku sice nezrychli tak razantne ako ta tazsiaa ale vo vysledku bude rychlejsia
Je mozne ze som to cele priliz zjednosdusil ci zanedbal nejaky parameter alebo vychadzam zo zlej premisy..
Podla mna tie rozdiely budu male ( vysia a nizsia hmotonst) , zrovnaju sa skusenostami lyziara..
Trosku nacate je to napr tu :
https://www.gymonika.sk/dokume...
Tkze na zaver :
Ale nevylucujem ze lyziar-ka s vacsom silou , gurazou, lepsimi reflexami a skusenostami moze aj napriek vyssej vahe rozdiely zmazat.
 

cim mas viac svalov, a teda viac

natrenovane, tym lepsie udrzis lyze v obluku, vo vyjazde z neho a na trati. tam treba mat silne nohy od kolien hore. a ovela viac zrychlis ked sa das do zjazdoveho postoja ako ked sa zaoberas kilami.
rychlostne discipliny su skratka silovejsie ako technicke. pozri si postavy zjazdarov a slalomarov. tam to vidis najlepsie.
 


Najčítanejšie na SME Šport